מחשב נייד או מחשב נייח – איך לקבל החלטה שלא תצטערו עליה?

צריכים לרכוש מחשב חדש? בין אם אתם מתלבטים בין מחשב HP או מחשב לנובו, ההתלבטות הראשונה אליה אתם צריכים להתייחס היא האם לרכוש מחשב נייד או מחשב נייח.

אמנם, עדיין מחירי המחשבים הנייחים זולים יותר מהמחשבים הניידים, אך עולם המחשבים הניידים עבר שינוי של ממש בשנים האחרונות וניתן למצוא מחשב נייד איכותי לעבודה ואפילו מחשב נייד לגיימינג באיכות גבוהה במיוחד ובמחירים הרבה יותר נמוכים ממה שהיה בעבר, ולכן ההתלבטות הזו, בין מחשב נייח לבין מחשב נייד הופכת להיות הרבה יותר אמיתית והרבה יותר מהותית.

אם אתם מתלבטים ולא יודעים במה לבחור, קראו את המאמר הבא שיעזור לכם לקבל החלטה נכונה וחכמה.

ניידות

מחשבים ניידים יכולים להתאים מאוד לכל מי שזקוק לרמת ניידות גבוהה. היום יותר ויותר אנשים עובדים מבתי קפה, מקיימים פגישות עם לקוחות בחוץ או במשרדי הלקוחות וזקוקים באופן קבוע למחשב שיוכל לנוד איתם לכל מקום אליו הם מגיעים, וזה בדיוק הצורך עליו עונה המחשב הנייד.

בעבר מחשבים ניידים לא היו יכולים לספק את אותם ביצועים של מחשב נייח, אך היום המעבדות המובילות הצליחו להקטין את כל רכיבי המחשב כך שניתן למצוא מחשבים ניידים dell ומותגים אחרים אשר מספקים ביצועים מתקדמים מאוד ללא כל בעיה.

מחיר

כמובן, אחד השיקולים המשפיעים בהחלטה כזו יכול להיות המחיר, אך היום זה הרבה יותר פשוט מאשר בעבר. מחירי המחשבים הניידים כבר לא יקרים כל כך כפי שהיה בעבר ולכן ניתן למצוא גם מחשבים ניידים איכותיים במחירים נוחים או אפילו לרכוש מחשבים ניידים מחודשים במחירים נמוכים הרבה יותר ממחירם המקורי מבלי להתפשר כלל על האיכות.

גודל המסך

כאשר מדובר בגודל המסך, המחשב הנייח ללא ספק מנצח. לא משנה עד כמה תוכלו למצוא מחשבים ניידים lenovo או מחברות אחרות גדולים יחסית, בסופו של דבר כאשר מדובר במחשב נייח ניתן לחבר גם מסכים גדולים מאוד ואם אתם זקוקים לתצוגה גדולה, היתרון הוא ללא ספק של המחשב הנייח על פני הנייד.

שדרוג המחשב

אם אתם חושבים על הטווח הארוך, מבחינת שדרוג האפשרויות במחשבים הניידים מוגבלות יותר. כאשר אתם רוכשים מחשב נייח אתם יכולים לבצע מגוון רחב של שדרוגים, בין אם זה לזיכרון המחשב, כרטיס המסך, לוח האם ועוד, לעומת מחשב נייד אשר מוגבל באופציות השדרוג האפשריות, וגם אלו שכן ניתן לבצע הן אפשרויות יקרות יחסית.

אמינות

רוב המחשבים הנייחים בישראל מורכבים מחלקים של מגוון חברות ובדרך כלל מורכבים על פי צרכי הלקוח, ובמיוחד אם אתם מבצעים השכרת מחשבים נייחים אשר עוברים שדרוגים ותיקונים כל הזמן. לעומת זאת, מחשבים ניידים מורכבים מחלקים של החברה המייצרת, כמו מחשב אסוס וכדומה, כך שאתם יודעים כי אתם רוכשים מחשב בו יש הקפדה על כל חלק וחלק וכולם מקוריים ובאיכות גבוהה.

יחד עם זאת, זה יכול להוות גם חסרון שכן במקרה של תקלה במחשב נייח גם טכנאי מחשבים כללי יכול להגיע אליכם ולבצע את התיקון המתאים. במקרה של מחשב נייד אתם חייבים לפנות אל טכנאי מורשה של החברה או להעביר אותו למעבדה מקצועית ולכן התיקון יכול להיות הרבה יותר מורכב והרבה יותר יקר.

בסופו של דבר, ההחלטה היא עניין של שימושיות. לפני שאתם מבצעים את הרכישה אתם חייבים להגדיר היטב מה הצרכים המדויקים שלכם, ורק כך תוכלו לבצע את ההחלטה הנכונה.

השאר תגובה

Scroll to Top

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?