באיזה ציוד אוהבים להשתמש כיום גיימרים בישראל?

גיימינג הוא הרבה יותר ממשחק או דרך לבלות את שעות הפנאי. במאה ה-21 הגיימרים הרציניים הם ספורטאים לכל דבר, ואפילו הוועד האולימפי מתחיל להבין זאת – וכך למשל באפריל 2021 הוא הודיע על קיומן של תחרויות eSports תחת הטייטל Olympic Virtual Series. הוכחה נוספת (למי שזקוק לכך) היא הזינוק הדרמטי בהיקף ההשקעות בתחום: כבר ב-2018 עמד היקף ההשקעות על כ-4.5 מיליארד דולר, זינוק של פי 9 (!) בהשוואה לשנה קודם לכן, וב-2020 אף הוקמה הקרן הראשונה בארץ שמוקדשת כל כולה להשקעות בגיימינג – VGames.

על-פי הערכות שונות יש ברחבי העולם כ-2.5 מיליארד גיימרים וגם גיימריות. על-מנת למצות את פוטנציאל ההנאה מהמגוון הרחב של המשחקים נדרש ציוד איכותי ובפרט כזה שמותאם לפעילות הספציפית של הגיימינג. דוגמה טובה לכך היא מחשב lenovo i7 מסדרת Legion, וגם הציוד ההיקפי משפיע במידה ניכרת על היכולת להביא לידי ביטוי יכולות וליהנות.

מחשב נייד עוצמתי

הבסיס להצטיידות בכל מה שצריך כדי לשחק במשחקי מחשב מכל הסוגים הוא מחשב עוצמתי, ורצוי נייד – כדי שאפשר יהיה לשחק בכל מקום כולל מחוץ לבית. האופציות המומלצות ביותר הן מחשבים ניידים דל וגם אלה של לנובו ושל אסוס מספקים את העוצמה הדרושה, את הגרפיקה המשובחת, את התצוגה החדה ואת הסאונד המשכנע – בתנאי כמובן שבוחרים בלפטופ איכותי באמת.

דגם אחד שכדאי במיוחד להכיר הוא מחשב נייד דל i7 מדגם Alienware. המפרט הטכני המרשים של מחשב זה כולל מעבד i7 במהירות 4.1 ג’יגה הרץ, זיכרון RAM של 16 ג’יגה בייט, מסך 15.6 אינץ’ עם קצב ריענון 60 הרץ, כרטיס גרפי GEFORCE GTX 1070 של NVIDIA עם זיכרון GDDR6 שמאפשר את הביצועים העוצמתיים של הכרטיס, 2 מיקרופונים מובנים ומשקל נוח של 2.2 ק”ג.

אוזניות סטריאו עם מיקרופון מובנה

סאונד הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הגיימינג. גיימרים שלא רוצים להפריע לשאר בני הבית זקוקים באופן טבעי לאוזניות – וכדאי שהן תהיינה איכותיות, גם כדי שאפשר יהיה להישאב לעולם של כל משחק וגם כדי לשמור על האוזניים. בין הפיצ’רים שכדאי שייכללו באוזניות: ביטול רעשים אקטיבי כדי ששום דבר לא יסיח את הדעת, תאורה מובנית (ובפרט למי שאוהבים לשחק בלילות) ומיקרופון.

פרמטרים נוספים הם הנוחות וזהות היצרנית – מומלץ בחום להעדיף אוזניות גיימינג של חברות מוכרות שמשקיעות סכומים גבוהים במחקר ובפיתוח דגמים חדשניים כמו HP או לנובו.

עכבר ייעודי

עכבר גיימינג הוא עכבר שמאפשר תנועות מדויקות מאוד מצד אחד ומהירות מאוד מצד שני, כלומר זמן התגובה לכל תנועה ולכל ניואנס של הגיימר הוא מינימלי. דגש נוסף הוא חוט ארוך כדי לא לייצר שום מגבלה לגבי אפשרויות השימוש בעכבר בכל מקום שבו נמצאים, ועוד אופציה שיכולה לשדרג את החוויה היא יכולת לבצע התאמות אישיות של העכבר (ובפרט את ה-DPI, כלומר מידת הרגישות שכדאי שתתאים לסוג המשחק/ים). עיצוב ארגונומי שמותאם לאופן שבו אתם אוחזים את העכבר במהלך המשחקים האהובים עליכם הוא יתרון נוסף, וגם תאורה היא פיצ’ר חביב מאוד.

כיסא ארגונומי

ההבנה שגיימינג יכול להיות גם ענף ספורט לכל דבר, ולמעשה כבר כיום יש תחרויות עם פרסים גבוהים מאוד, מחייבת התייחסות רצינית גם לגוף. גיימר שמכבד את עצמו (ואת הגוף שלו) יקפיד לשבת על כיסא ארגונומי שמותאם אליו באופן מושלם ומאפשר לשחק גם במשך שעות רבות מבלי לגרום נזק לגב או לאיברים אחרים. גם כך מומלץ כמובן לעשות הפסקות מעת לעת להתרעננות.

השאר תגובה

Scroll to Top

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?