טרנדים חדשים בשוק המחשבים שניתן להבחין בהם כיום

מחשבים הם תחום מרתק שקצב השינויים בו אדיר. החדש של היום הופך תוך זמן קצר למיושן, טכנולוגיות מתקדמות יותר ויותר צצות כל הזמן, הציוד שאנחנו יכולים להשתמש בו משתכלל וגם רף הציפיות עולה באופן קבוע. בנוסף משפיעים על עולם דינמי זה גם תמורות חברתיות ובהן למשל המודעות הגבוהה לחשיבות צמצום הפגיעה בסביבה, ולכן בכל נקודת זמן ניתן לזהות שלל טרנדים חדשים. בנקודת הזמן הנוכחית כדאי להכיר את הטרנדים הבאים:

זינוק דרמטי בתחום הגיימינג

גיימינג הוא מן הסתם לא טרנד חדש – עוד לפני עשרות שנים היו מי ששיחקו פקמן או פיפא 95 – אבל בשנים האחרונות ניתן לזהות גידול דרמטי מכל הבחינות: מספר הגיימרים עולה בקצב מהיר (ומוערך כיום בלמעלה מ-2.5 מיליארד בני אדם בקשת רחבה יותר מכפי שנהוג לחשוב של גילאים), מגוון משחקי המחשב מתרחב, כל משחק בפני עצמו הופך למרהיב ומורכב יותר ויותר, ההשקעות של הגופים הגדולים בתחום נוסקות מעלה ויש אפילו דיבורים על שילוב תחרויות גיימינג באולימפיאדה (כשטורנירים יוקרתיים עם פרסים בסדרי גודל של מיליוני דולרים כבר נערכים במקומות שונים בעולם).

בהתאם ישנו גם טרנד של הצטיידות בכל האביזרים הנדרשים למקסום חוויית המשחקים: מקלדת גיימינג, עכבר גיימינג, אוזניות גיימינג ועוד.

האינטרנט של הדברים

ה-IoT כבר כאן אם כי הנוכחות עדיין צנועה יחסית. לעומת זאת ב-2030, כך על-פי תחזית של חברת המחקר המפורסמת מקנזי, 50 מיליארד מכשירים מכל הסוגים יהיו מחוברים לאינטרנט. בהתאם אנחנו נראה יותר ויותר מכשירים חכמים – מקררים, מכונות כביסה, דוד שמש, התקנים לבישים וגם כבישים ורובוטים ועוד ועוד. כדי לממש את מהפכת האינטרנט של הדברים נדרש באופן טבעי אינטרנט עם פס רחב מאוד ומהירות מסחררת, ואת המגמה הזו ניתן לנצל כבר היום כשהדור החמישי כבר כאן. בהתאם כבר היום עוד ועוד ישראלים מעדיפים מחשבים עוצמתיים שיכולים לנצל את האינטרנט האיכותי, לרבות מחשבים ניידים עם ביצועים שבעבר אפשר היה רק לחלום עליהם.

מחשבים מחודשים

העקרונות העיקריים של הקיימות – מחזור (ReCycle), שימוש מחודש (ReUse) והפחתת הצריכה (Reduce), או בקיצור 3 ה-R-ים – באים לידי ביטוי גם בעולם המחשבים, וזאת כחלק מהמחויבות ההולכת וגוברת לצמצום ההשפעה השלילית שלנו על כדור הארץ. כך למשל מחשב נייד מחודש הוא פריט שהביקוש אליו גדל באופן מתמיד.

מקסימום גמישות

בעידן של צרכים משתנים נדרשת גמישות מרבית, ובתחום המחשבים ניתן לזהות את המגמה הזו בעיקר בגידול המתמשך של השכרת מחשבים. הטרנד הזה מאפיין הן את שוק המחשבים לשימוש אישי והן את שוק המחשבים לשימוש עסקי.

שימוש במחשבים בכל מקום

עוד לפני שהאינטרנט של הדברים משתלט על העולם, כבר היום יש לנו מחשב עוצמתי בכף היד בכל מקום – הסמארטפון כמובן. העובדה הזו משפיעה על הרגלים רבים, וכך למשל ביצוע פעילות ספורטיבית תוך כדי האזנה למוזיקה (או לכל תוכן אחר, למשל פודקאסטים) אפשרית בקלות ובנוחות. כדי להבטיח סאונד משובח באמת כדאי להצטייד באוזניות מתאימות – אוזניות ספורט אלחוטיות, רצוי של חברה מובילה כמו למשל לנובו.

לפטופים עם מסכי טאץ’

טרנד נוסף הוא מחשבים ניידים בעלי מסך מגע שמאפשר שימוש אינטואיטיבי מאוד ויעיל להפליא. כדאי לדעת שהמסכים בדגמים המתקדמים פחות עדינים מבעבר ולכן עמידים יותר, ודוגמה טובה לכך היא המחשבים מסדרת dell Inspiron. באופן כללי מומלץ לרכוש ציוד איכותי – מחשבים של אסוס או דל, אוזניות לנובו וכו’ – משום שבדרך זו אולי משלמים מעט יותר אבל התועלת גבוהה הרבה הרבה יותר, כך שיחס העלות תועלת הוא המשתלם ביותר האפשרי.

השאר תגובה

Scroll to Top

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?