מידע להורים שמתלבטים בין רכישת מחשב נייד או נייח לילדים שלהם

במאה ה-21 מחשב הפך למוצר בסיסי למדי, כזה שניתן למצוא אותו בכל בית כמעט. בעקבות הקורונה, הסגרים שגרמו לנו לבלות זמן רב בבית והלימודים בזום, כבר הגענו למצב שבו אנחנו שואפים ליעד מתקדם עוד יותר – לא רק מחשב לכל בית אלא מחשב לכל ילד. בעידן שבו ניתן למצוא גם מוצר איכותי מאוד כמו למשל מחשב נייד lenovo i5 בסכום של כ-2,000 ש”ח, ברוב המשפחות זהו יעד שבהחלט ניתן להשגה, ובכל מקרה מדובר בהשקעה משתלמת. המחשב מספק לילדים אפשרויות לימוד ובילוי נרחבות, מקנה להם אוריינות טכנולוגית כבר מגיל צעיר ומחבר אותם גם אל החברים וגם אל העולם. כדי להפיק מקסימום תועלת מהקנייה, חשוב לבחור נכון את המחשב המתאים ביותר לילד או לילדה – והשאלה הראשונה היא מה עדיף, מחשב נייד או נייח.

באופן טבעי התשובה לשאלה משתנה בהתאם לפרמטרים רבים, ובעמוד זה תמצאו את השיקולים העיקריים.

מטרת השימוש במחשב

השיקול החשוב ביותר הוא הסיבה שעבורה קונים לילד מחשב נייד אסוס, מחשב נייח של חברה זו או כל מחשב של כל חברה אחרת כמובן. או ליתר דיוק, הסיבות. אם המטרה המרכזית היא לימודים, לרוב כדאי להעדיף מחשב נייח שיותקן בסמוך לשולחן שלידו הילד מכין שיעורים ולומד. גם כשהמטרה היא גיימינג, כלומר לאפשר לילד להביא לידי ביטוי יכולות שונות במשחקים האהובים עליו, בדרך כלל מחשב נייח יהיה אופציה מתאימה יותר – גם משום שבדרך כלל הביצועים שלהם עוצמתיים יותר (גם אם יש לפטופים עוצמתיים מאוד), גם כי המסך גדול יותר ולכן מאפשר חוויה סוחפת יותר וגם כי ניתן לחבר בקלות רבה יותר ציוד היקפי רלוונטי – למשל עכבר גיימינג.

השגרה של הילד או הילדה

פרמטר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא הרגלי השימוש של הילד או הילדה במחשב ושגרת היום שלהם באופן כללי. אם ממילא הם מעדיפים לשהות בחדר שלהם, ובפרט בזמן שהם משתמשים במחשב, הכף נוטה לטובת המחשב הנייח. אם לעומת זאת הם אוהבים להיות ניידים ולכן צפויים להשתמש במחשב גם בחדר שלהם אבל גם בסלון ואולי גם בפינת האוכל או במרפסת ובמקומות נוספים – מחשבים ניידים דל, אסוס, hp ולנובו הם המוצרים הרלוונטיים עבורכם.

עמידות

מחשב נייח עמיד יותר מטבעו בהשוואה למחשבים הניידים. כשמדובר על ילדים קטנים יחסית, או כאלה שעלולים לשבור את המחשב עקב הסחת דעת או חוסר זהירות רגעי, זהו שיקול רלוונטי מאוד לטובת האופציה הנייחת. מצד שני כדאי לקחת בחשבון שיש גם לפטופים חזקים מאוד שלא נשברים בקלות – למשל מחשב נייד hp i5, ולכן אם השיקולים האחרים מובילים אתכם להחלטה לקנות מחשב נייד אפשר לעשות זאת ולסמן V גם על סעיף השקט הנפשי.

איכות ללא פשרות

המלצה נוספת היא לקנות בכל מקרה מחשב איכותי – בין אם בחרתם באופציה של מחשב נייד ובין אם באופציה של מחשב נייח. סיבה אחת לכך היא כדי לאפשר לילד ליהנות באמת מהמחשב ולהפיק ממנו מקסימום תועלת. בפרט חשוב המעבד ולכן מחשבים ניידים i7 עדיפים על פני לפטופים עם מעבדים מיושנים.

הסיבה השנייה היא שככל שהמחשב איכותי יותר, כך הוא יחזיק מעמד זמן רב יותר, ולכן במבחן העלות-תועלת לא מנצחים דווקא המוצרים הזולים אלא אלה המושקעים של המותגים המובילים בתחום. באופן דומה כדאי להעדיף ציוד היקפי של יצרניות שמשקיעות משאבים רבים במחקר ופיתוח: אוזניות לנובו, מסך של sense, מקלדת גיימינג של hp וכו’.

השאר תגובה

Scroll to Top

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?