לאיזה סוג של שימוש במחשב מתאים כל אחד מהמעבדים שקיימים כיום בשוק?

המגוון הרחב מאוד של מחשבים חדשים (וגם מחשבים מחודשים – אופציה שזוכה לפופולריות רבה בזכות המודעות האקולוגית הגבוהה וגם הרצון לחסוך כסף) מאפשר לכל אחד ולכל אחת למצוא דגם מושלם של מחשב נייד. מושלם – במובן של התאמה מדויקת לצרכים הספציפיים ולאופי השימוש הצפוי. על-מנת לממש את חופש הבחירה בדרך הטובה ביותר האפשרית נדרשת תשומת לב למספר פרמטרים, והעיקרי שבהם הוא המעבד של כל מחשב. בעמוד זה תמצאו מידע אודות ההבדלים בין סוגי המעבדים השונים, השימוש המתאים לכל סוג של מעבד והמלצות לקנייה חכמה.

מספר הליבות של סוגי המעבדים השונים

המעבד הוא כאמור פרמטר מרכזי בבחירת מחשב, ולכן גם במקרים רבים החיפוש אחרי הדגם המשתלם ביותר הוא בהתאם – למשל מחשב lenovo i7, מחשב נייד hp i5 וכו’.

4 סוגי המעבדים העיקריים הם i3, i5, i7 ו-i9 כל הסדרות האלה הן מעבדים של אינטל ששולטת ביד רמה בשוק המעבדים (גם אם AMD משקיעה לא מעט משאבים כדי להתחרות בה). הכלל הבסיסי פשוט: ככל שהמספר שלצד ה-i גדול יותר, כך מדובר על מעבד חדיש יותר וגם חזק יותר, כשהסיבה המרכזית לכך היא מספר הליבות (ליבה היא המוח של המעבד וזה שמבצע את כל מיליארדי הפעולות בכל שניה ושניה, כך שככל שיש יותר ליבות למעבד יש עוצמה רבה יותר).

מעבדי ה-i3 מגיעים עם שתי ליבות. רוב מעבדי ה-i5 כוללים 4 ליבות וחלקם מגיעים אפילו עם 6 ליבות (כך למשל מחשב נייד lenovo i5 מדגם Legion 5 Pro כולל 6 ליבות). בדור ה-i7 מספר הליבות נע בין 4 ל-8, ואילו בסדרת ה-i9 אפשר למצוא מעבדים בעלי 10 ליבות ואפילו כאלה בעלי 18 ליבות!

עוד כדאי לדעת שבדרך כלל במחשבים ניידים מספר הליבות מצומצם בהשוואה למחשבים נייחים, אם כי גם כך ישנם לפטופים עם 6 ו-8 ליבות.

מטרת השימוש והמעבד שמתאים לה

שימוש בסיסי מאוד בתדירות נמוכה – סביר להניח שתוכלו להסתפק במחשב בעל מעבד i3 שהעלות שלו נמוכה.

שימוש יומיומי לצרכי לימודים – ההמלצה היא על מעבד מסדרת i5, ולכן כדאי לקנות למשל מחשב נייד hp i5.

שימוש יומיומי במהירות עבודה גבוהה – סביר להניח שתצטרכו כבר מעבד i7 – למשל מחשב נייד hp i7 מדגם Elitebook 840.

גיימינג (וגם כשנדרשים ביצועים גרפיים מרשימים מסיבה אחרת, למשל עריכת סרטים) – או מחשב i7 איכותי (למשל מחשב lenovo i7 מדגם Legion Y740) או מחשב בעל מעבד מסדרת i9.

מאפיינים חשובים נוספים של המעבד

חשוב להדגיש כי כל מעבד של מחשב נייד לנובו, דל, hp וכו’ נבחן לא רק על סמך מספר הליבות, אלא לפי פרמטרים נוספים.

בפרט מומלץ לבחון את זיכרון המטמון שתורם גם הוא לביצועים – וכך למשל מחשב נייד dell i5 עם זיכרון מטמון של 12 מגה בייט יהיה חזק יותר מלפטופ דומה עם 6 מגה בייט. תוספת נוספת שמשדרגת ביצועים נקראת טורבו בוסט (Turbo Boost – יכולת להתאים את קצב העבודה של המעבד ליישום הספציפי, כך שהוא יפעל במלוא הכוח רק כשבאמת יש צורך בכך). עוד פיצ’ר רלוונטי הוא ריבוי נימים – טכניקה שפיתחו מהנדסי אינטל כדי לגרום למערכת ההפעלה של המחשב להתייחס לכל ליבה כשתיים – ובהתאם מחשב נייד דל i7 למשל עם ריבוי נימים יכול להגיע לרמת ביצועים כמו מחשב עם מעבד i9.

השאר תגובה

Scroll to Top

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?