שבירת מיתוסים בנוגע לרכישת מחשבים שיש לאנשים כיום

מצד אחד אנחנו חיים בעולם עדכני שמשתנה בקצב מהיר מאוד, בכל התחומים כמעט. מצד שני אנשים רבים עדיין מאמינים במיתוסים שונים, גם כן בתחומים רבים. התוצאה היא בחירות שנעשות על סמך מידע שאולי היה נכון פעם ובכל מקרה לא רלוונטי היום, ולכן התנהלות לא מיטבית. גם במהלך קניית מחשב חדש – בין אם מחשב נייח ובין אם מחשב נייד לנובו, אסוס, דל, HP וכו’ – ניתן להיתקל במיתוסים כאלה, ובהחלט כדאי לנתץ אותם.

מחשב משומש לא מחזיק מעמד?

מיתוס אחד נפוץ במיוחד הוא שרק מחשבים חדשים יספקו תועלת לטווח ארוך. אמנם באופן טבעי יש הבדל בין מחשב מחודש לבין מחשב מהאריזה, אבל זו בהחלט לא סיבה לפסול על הסף את האופציה הראשונה. למעשה קניית מחשבים משומשים יכולה להתגלות כעסקה משתלמת במיוחד. הסיבה לכך היא שישנם פערים ניכרים במחירים בין המחשבים החדשים לגמרי לבין אלה שכבר השתמשו בהם אבל עברו בדיקה מקיפה של אנשי מקצוע אחראיים וכן תהליך של חידוש, כך שהם יכולים לספק עדיין תועלת.

מעבר לחיסכון במחיר, ישנה כמובן גם תועלת בהיבט האקולוגי בקניית מוצר משומש. כשהמחשב ממילא נועד לשמש לצרכים בסיסיים יחסית, מחשב יד2 הוא אופציה ראויה, ובפרט אם מדובר על מוצר איכותי כמו למשל מחשב asus.

רק המחשבים של אפל מתאימים לגרפיקאים?

עוד מיתוס שאולי היה נכון בעבר אבל בהווה אין לו אחיזה במציאות הוא שלגרפיקאים כדאי לרכוש מחשב של אפל. אמנם החברה שברא סטיב ג’ובס מייצרת מחשבים טובים ואפילו טובים מאוד, ואי אפשר להתעלם מהמיתוג של אפל – אבל יש עוד מחשבים רבים שמאפשרים לגרפיקאים להביא לידי ביטוי את היכולות שלהם ללא שום מגבלות. כך למשל ישנם מחשבים ניידים dell עם ביצועים גרפיים מרשימים, ולכן הם מתאימים גם למי שעוסקים בגרפיקה וגם למי שזקוקים למחשב עבור תחומים משיקים – אדריכלות, עיצוב פנים, עריכת וידאו וכו’.

אין טעם להשקיע בציוד לגיימרים?

מיתוס שלישי שהגיע הזמן להפריך הוא שציוד שמוגדר כמיועד לגיימרים עולה יותר מפריטים דומים אבל לא מספק יותר תועלת.למי שנוהגים לשחק במשחקי מחשב רק מעת לעת ולא בתדירות גבוהה יספיקו מן הסתם גם מקלדת “רגילה” ועכבר “רגיל”. אבל כשגיימינג הוא מרכיב דומיננטי בחיים, ויש כמובן רבים וטובים שמקדישים זמן רב יחסית למשחקים מסוגים שונים, כדאי להשקיע מעט יותר כדי לקבל תמורה גבוהה הרבה יותר.

עכבר חייב להיות רגיש וליתר דיוק מותאם לסוג המשחקים. הנתון הרלוונטי ביותר הוא DPI כשעבור משחקים שבהם מתבצעות תנועות גדולות ומהירות עם היד כדאי לבחור עכבר עם DPI נמוך, ואילו כשנדרש דיוק מוחלט העכבר המתאים הוא בעל DPI גבוה.

מקלדות לגיימרים תורמות גם הן למהירות התגובה, ועוד מאפיין בולט הוא מקשים ייחודיים. כמו כן יש מקלדות עם תאורה ייעודית שמשדרגת את חוויית המשחק. בעקבות השקעה בציוד היקפי סביר להניח שתגלו שהביצועים שלכם ישתפרו. בעידן שבו אליפויות לגיימרים הן תופעה שהופכת לרווחת יותר ויותר, ייתכן אפילו שזו תהיה אחת הבחירות היותר רווחיות שלכם…

כדאי להשאיר לפטופ מחובר לחשמל כמה שיותר?

מיתוס נוסף הוא שכדאי לחבר לפטופים לחשמל באופן קבוע או בכל פעם שהדבר אפשרי. כשמקפידים לקנות דגם איכותי – למשל מחשב נייד i7 של דל או לנובו – אין מניעה גם להשאיר את המחשב ללא חיבור לחשמל זמן רב, ואפילו להוביל להתרוקנות הסוללה ואז פשוט למלא אותה מחדש.

השאר תגובה

Scroll to Top

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?