ציוד נלווה שישדרג לכם פלאים את חוויית הגיימינג

הגיימינג הפך בשנים האחרונות לתחביב נפוץ מאוד. למעשה מדובר בהרבה יותר מ”סתם” משחקים מהנים, ובמדינות רבות נערכות אליפויות עם פרסים בשווי מיליוני דולרים. בהתאם גדלה גם ההשקעה ביצירת סביבה מושלמת למשחקי מחשב ובפרט ברכישת ציוד נלווה שמשדרג פלאים את החוויה: החל מלפטופ שמתאים למשחקים, דרך מקלדות לגיימרים (שאגב, מחקרים רבים גילו אצלם יכולות קוגניטיביות גבוהות מהממוצע), וכלה באוזניות ייעודיות.

איך בוחרים נכון את האביזרים האופטימליים? המידע בעמוד זה יעזור לכם להתנהל באופן מושכל וכך להעלות את מפלס ההנאה מכל משחק ומשחק.

איך בוחרים עכבר גיימינג?

רוב המשחקים מחייבים תגובה מהירה מאוד ורמת דיוק מרבית – ועל שתי איכויות אלה אחראי העכבר. בהתאם עכבר לגיימרים חייב להיות איכותי מאוד.

ראשית אסור שיהיה דיליי, כדי שלא תגלו שהעכבר לא עומד בקצב של המוח והיד ולא מספק את הסחורה. שנית, נדרשת רגישות גבוהה – כדי שכל תנועה של היד, עדינה ככל שתהיה, תפעיל באופן מדויק לחלוטין את העכבר ותייצר את המהלך האופטימלי במשחק שאתם משחקים. הנתון הרלוונטי מבחינה זו נקרא DPI (ראשי תיבות של Dots Per Inch) וככל שהוא גבוה יותר, כך העכבר מתאים יותר למשחקים שמחייבים דיוק. עכברים עם DPI נמוך מתאימים למשחקים שבהם נדרשות תנועות יד גדולות ומהירות.

דוגמה טובה לעכבר גיימינג איכותי היא Logitech G502 Lightspeed, עם DPI של 16,000, מראה עתידני ועיצוב ארגונומי.

מה מאפיין מקלדות של שחקנים מקצוענים?

גם מקלדות גיימינג חייבות לספק תגובה מהירה – במשחקים שבהם גם המקלדת מייצרת מהלכים שונים. בהתאם כמעט תמיד עדיפה מקלדת חוטית על פני אלחוטית.

ההבדל העיקרי בין מקלדת גיימינג למקלדת “רגילה” הוא המקשים שיש להם מאפיינים ייחודיים. אחת המקלדות המצטיינות היא מקלדת GK100F של HP עם 104 מקשים, תאורת גיימינג עם אפשרות להתאמה אישית, מקשים להפעלה מידית של מולטימדיה ורגישות מדויקת.

האוזניות האידיאליות לגיימינג

אוזניות גיימינג איכותיות מציעות 3 פונקציות חיוניות: הראשונה היא נטרול רעשים, כדי שהגיימרים יוכלו להתמסר למשחק, לשכוח את המציאות שבחוץ ולא לתת לגירויים שונים להפריע לריכוז ולהישגים במשחק. הפונקציה השנייה היא המיקרופון והוא חשוב במיוחד למי שמשחק במשחקים שמחייבים תקשורת יעילה עם השחקנים האחרים. הפונקציה השלישית היא איכות הסאונד, כדי שחוויית המשחק תהיה מיטבית.

דוגמה טובה מאוד למוצר שמספק חוויית סאונד אופטימלית היא אוזניות אלחוטיות לנובו – אוזניות שהן חלק מסדרת אביזרים חדשה שמיועדת לבעלי הלפטופים של החברה ואשר כוללת בין השאר גם מטען אלחוטי חדשני. האוזניות מוצעות ב-2 דגמים, אחד אלחוטי ואחד עם חיבור USB, כששניהם מנטרלים רעשים באופן אפקטיבי להפליא.

איזה לפטופ מתאים לגיימרים?

כשקונים מחשב נייד לגיימינג חשוב לוודא שהמעבד חזק במיוחד כדי שהמשחק לא יגמגם ולא ייתקע, וגם כשיש גרפיקות מורכבות התצוגה והמעברים יהיו חלקים לגמרי. המעבדים המומלצים לגיימרים הם אלה מהסדרות המתקדמות של אינטל – ה-i9 וה-i11 – וגם מעבדים משוכללים של AMD מהסדרות Athion ו-Ryzen.

המרכיב הקריטי השני הוא כמובן כרטיס המסך. למעשה המאיץ הגרפי חשוב אפילו יותר מהמעבד, ולכן כדאי להשקיע בו ובפרט לרכוש מאיץ של NVIDIA (גם אלה של AMD יכולים לספק מענה מוצלח לגיימינג). דוגמה לכרטיס מסך מוצלח היא GeForce GTX 1660 (של NVIDIA). מבחינת גודל המסך כדאי להעדיף את הלפטופים של ה-15 אינץ’ או מעט יותר, כדי שמצד אחד המסך יהיה גדול מספיק כדי לחוות כל משחק במלוא העוצמה ומצד שני להישאר עם לפטופ סביר ולא גדול מדי.

השאר תגובה

Scroll to Top

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?