איך לבחור ציוד נלווה למחשב?

בחירת מחשב מבוססת על תהליך יסודי ומעמיק אשר מצריך הכרות עם הצרכים והרצונות והמפרט הטכני של הדגמים השונים. אולם, גם לאחר שרכשתם מחשב בעל ביצועים גבוהים, שהוא בדיוק מה שחיפשתם, כדאי לשדרג את סביבת המחשוב שלכם בציוד נלווה, היקפי ואקססוריז משלימים. פריטים אשר יסייעו לכם למקסם את העבודה ולשדרג גם את נשיאת המחשב ממקום למקום ואת השימוש בו. לפניכם הכרות עם ציוד שכדאי לשלב:

אין מחשב בלי עכבר

על אף שמחשבים ניידים מגיעים עם עכבר אינטגרלי, הרי שרבים מעדיפים עכבר נפרד ובחירת העכבר תלויה בהעדפת המשתמש. יש מי שמעדיפים עכבר קווי המחובר למחשב באמצעות כבל בעוד אחרים יעדיפו דווקא עכבר אלחוטי אופטי המבוסס על אור או עכברי לייזר המשתמשים בלייזר, כדי לבצע מעקב ודיוק אחר התנועה. למי שסובל מכאבים בפרק כף היד ישנם גם דגמים ארגונומיים אנכיים והגיימרים ימצאו עכברים מיוחדים לגיימרים עם אורות מהבהבים. ברוב המקרים יש למוצר שני כפתורים, ימני ושמאלי ולעיתים גם אמצעי לצרכי גלילה. מעבר לכך, ישנם דגמים בעלי לחצנים שניתנים לתכנות וכן פונקציה המאפשרת לבצע הטיה של המוצר וטעינה אלחוטית של הפריט.

בכל אופן, בדקו שהעכבר לא מרגיש לכם ביחס לכף היד קטן או מאסיבי מדי על מנת לעבור אתו בצורה טבעית שהיד לא תתעייף ועם זאת, הוא יספק יציבות מרבית. שימו לב גם ל-DPI גבוה במיוחד בכל הנוגע לעכברי גיימרים. 

להקליד בנוחות

המקלדת היא עוד פריט חובה נוסף לעבודה עם מחשב כאשר יש סוגים שונים של מקלדות וכל אחת מהן מציעה חוויית הקלדה אחרת, כולל פיצ’רים שמשדרגים כמו תאורה מתחת ללחצנים וקרום גומי להקשה נוחה. בדומה לעכברים, עולם המקלדות אף הוא נחלק לקווית שהיא למעשה חוטית המתחברת למחשב עם כבל ואלחוטית המתחברת באמצעות בלוטות’ ומספקת תחושת ניידות אופטימאלית. חשוב לבחון את המקלדת מבחינה הארגונומית כך שיהיה נעים להניח עליה את היד בצורה טבעית ללא מאמץ מוגזם של פרק כף היד. מההיבט הוויזואלי, ישנם דגמים בסגנונות שונים ובצבעוניות משתנה לפי העדפה וחשוב מאוד שתחושת הלחיצה תהיה נוחה והמקשים יגיבו היטב.

לתקתק את הלפ טופ

היופי במחשב נייד טמון בנוחות הנשיאה והניידות ממקום למקום כאשר חשוב לשמור היטב על הפריט האלקטרוני היקר שלכם ולהעניק לו הגנה ותמיכה מקסימליות. בבחירת תיק לפטופ חשוב לשים דגש על גודל התיק ביחס לגודל המסך של המחשב ומשקלו כך שתוכלו לשאת אותו בקלות, כולל תמיכה אורטופדית בגב ותא נפרד ללפ טופ מרופד היטב. כמו כן, התייחסו לרצועות מתכווננות או בעלות ריפוד או נוחות להתאמה ונשיאה על הגב וכן על אפשרויות של התאמת המבנה של המחשב בגודל בכל הנוגע להקטנה ולהגדלה של התיק. אל תוותרו על האספקט העיצובי – מראה מונוכרומטי בשיק עתידני או פסטלי רך, הדפסים גראפיים וכדומה.

הקפידו על ישיבה בריאה ונוחה

למען הנוחות והבריאות שלכם בעת ישיבה ממושכת מול מחשב, על אחת כמה וכמה אם הינכם גיימרים, כדאי להצטייד מבעוד מועד בכיסא מחשב איכותי אשר יעמוד בסטנדרטים גבוהים ובמיוחד דגמים המאפשרים הכוונה מותאמת אישית. למשל: משענת גב שאפשר לכוונן מלמעלה למטה ביחס לגובה הגב וכן משענות ידיים מתכווננות קדימה אחורה ולמעלה למטה. שימו לב לפיצ’ר שמאפשר לכוון את גובה הכיסא כך שתוכלו להניח את כפות הרגליים על הרצפה ומומלץ גם לוודא שהמוצר מספק תמיכה לאזור הגב התחתון. כדאי לבחור מוצר העשוי מחומרים נושמים או מריפוד אוורירי או עור שאפשר גם לנקות ותחזק בקלות.  רכשו מחשב וציוד היקפי ואביזרים משלימים במקומות שמתמחים בתחום לסביבת עבודה או לימוד הטובה ביותר.

השאר תגובה

Scroll to Top

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?