בחירת מחשב נייח – איך עושים אותה נכון?

ב-2021 בכל בית כמעט יש מחשב נייח וכמובן שגם בכל עסק אפשר למצוא לפחות מחשב אחד כזה. המחשבים הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים, עד כדי כך שלפעמים אנחנו בכלל לא זוכרים שעד לפני 30 שנים המחשב היה מוצר יקר מאוד, מסורבל ועם ביצועים שהיום אפילו סמארטפונים זולים מתביישים בהם. כדי להפיק מקסימום תועלת מקניית מחשב נייח, חשוב להקדיש תשומת לב למספר פרמטרים – והמידע בעמוד זה יעזור לכם לעשות את זה נכון.

התאמה לצרכים

הצעד הראשון בדרך לקניית מחשב נייח שיספק מענה מלא לצרכים שלכם הוא לאפיין את הצרכים שלכם. כך למשל יש הבדל בין מחשב שמשמש רק לגלישה באינטרנט ולעבודה עם אופיס לבין מחשב שיותקנו בו תוכנות גרפיות כבדות. באופן דומה בחירת מחשב לטובת משחקים מחייבת תשומת לב להיבט זה (כולל למשל בחירה גם של עכבר לגיימרים).

מעבד

המלצה כללית היא לבחור במחשב עם מעבד מאחד הדורות המתקדמים – גם בזכות הביצועים הטובים ובעיקר בזכות האמינות, כך שתוכלו להשתמש במחשב בראש שקט במשך שנים רבות.

המעבדים המתקדמים של אינטל – שמותקנים למשל על מחשב לנובו או אסוס עם מפרט מוקפד – הם מסדרת core i. נכון ל-2021 הדור העכשווי הוא i11, אבל גם i9 מספק תמורה גבוהה לכסף וכשלא נדרשים ביצועים יוצאי דופן בהחלט אפשר “להסתפק” ב-i7 או ב-i5. חברה נוספת שאפשר לסמוך על המוצרים שלה היא AMD, והסדרות המובילות של המעבדים שלה הן Ryzen ו-Athion.

מי שמחפש פתרונות זולים יותר, ובמידה שהמחשב לא נועד לשימושים כבדים הדבר אפשרי, יכול לרכוש מחשב עם מעבד מסדרת Celeron.

לוח אם

לוח האם הוא עוד מרכיב חשוב בעמידות של המחשב ובשמירה על רמת ביצועים גבוהה לאורך זמן. לוח האם גם מגדיר את המחשב – וכך למשל כשיש לוח אם של אסוס זהו מחשב אסוס. החלטה חשובה לגבי לוח האם היא האם לבחור בלוח שכבר יש בו כרטיסים מובנים (כרטיס מסך, כרטיס קול, כרטיס רשת) או להוסיף אותם בנפרד. האופציה הראשונה זולה יותר, אבל האופציה השנייה מאפשרת למשל עבודה עם תוכנות גרפיות מתקדמות.

אם אתם גיימרים, האופציה השנייה היא זו המומלצת, ובמקרה כזה כמובן שגם מקלדות לגיימרים הן פריט הכרחי בחבילה. החברות הטובות ביותר בתחום כרטיסי המסך הן AMD ו-NVIDIA.

מארז

אמנם כולנו מכירים את הפתגם אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אבל כשבוחרים מחשב נייח יש חשיבות גם למארז. הסיבה לכך היא שהמארז כולל שני רכיבים חשובים: ספק כוח ומאוורר. מארז זול הוא פתח להתחממות יתר ולצרות, ולכן כדאי להשקיע עוד 150-250 ש”ח ולבחור מארז איכותי.

אחסון

בדרך כלל עיקר תשומת הלב מופנית לנפח האחסון. זהו כמובן פרמטר חשוב אבל במקביל נדרשת התייחסות גם למהירות הכונן. כונן איטי מייצר לא מעט רגעים של המתנה מתסכלת לתגובה מצד המחשב הנייח, ולכן לא כדאי להסתפק בדיסקים קשיחים עם פחות מ-7,200 סיבובים לדקה (RPM). עוד המלצה היא להעדיף דיסקים מסוג SSD ולא HDD, משום שה-SSD היא טכנולוגיה מתקדמת בהרבה. למעשה עבור מערכת ההפעלה זיכרון SSD הוא כמעט חובה.

מחיר

למרות שגם מוצרים איכותיים מאוד כמו מחשב hp או מחשב של לנובו נמכרים במחירים סבירים ואפילו נמוכים, כדאי תמיד לערוך סקר שוק מקיף. כמובן שההשוואה צריכה להיות בין מחשבים בעלי מפרט דומה, בהתאם לכל השיקולים הנ”ל. עוד אופציה שכדאי לקחת בחשבון היא השכרת מחשבים נייחים – בדרך זו תוכלו להתנסות בעבודה עם מחשב מסוים ורק לאחר שתבינו על בסיס התרשמות ישירה ומקיפה אם הוא אכן האופציה המתאימה לכם ביותר גם לרכוש אותו.

השאר תגובה

Scroll to Top

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו

צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?