מה חשוב לבדוק לפני שאתם קונים מחשב מחודש?

היקף השימוש במחשבים ובפרט באלה הניידים נמצא במגמת עלייה. היום כל עובד כמעט במרבית תחומי התעסוקה זקוק למחשב, ובאופן דומה בבתים רבים יש מחשב גם להורים וגם לכל אחד ואחת מהילדים (ובפרט אחרי שנת הקורונה שכללה לא מעט ימי לימודים בזום). באופן טבעי ישנה גם עלייה ברכישת מחשבים מחודשים – וקל להבין מדוע: תג המחיר של מחשב מחודש ידידותי יותר למשתמשים מאשר זה של מחשב חדש, ואפילו בהפרש משמעותי.

כדי שהעסקה תהיה משתלמת באמת, יש מספר דברים שחשוב לבחון כשקונים מחשב שאינו חדש אלא מחודש – מוזמנים להמשיך לקרוא ולהבין מהם אותם דגשים עיקריים.

איכות המעבד

הלב והמוח של כל מחשב ובפרט לפטופ הוא המעבד. המעבדים הטובים ביותר הם אלה של אינטל, ומתוך מעבדים אלה כדאי בעיקר להכיר את סדרת ה-i. לצרכים בסיסיים ניתן לרכוש מחשב עם מעבד i3, אם תרצו גם להתקין משחקים שונים על המחשב, לערוך וידאו או להשתמש בפוטושופ כדאי להשתמש במעבד חזק יותר – i5 – ולשימושים כבדים במיוחד כבר מומלץ מחשב נייד i7. כשהקנייה היא של מחשב מחודש ישנה חשיבות רבה לאיכות המעבד.

זהות היצרנית

עולם המחשבים מורכב מחברות גדולות ומוכרות – למשל hp, דל, אפל, לנובו ועוד – וגם יצרניות אלמוניות, לרוב סיניות. אמנם ישנם תחומים שבהם מותגים מפורסמים הם בעיקר תוצאה של שיווק אגרסיבי, אבל בקניית מחשבים מחודשים ישנה חשיבות רבה לזהות היצרנית וזאת משום שהמוצרים של החברות המובילות בתחום נשמרים לפרקי זמן ארוכים בהרבה בהשוואה לאלה הפחות מוכרים. כך למשל רכישת מחשב נייד לנובו i7 (וגם כמובן מחשבי לנובו עם מעבדים אחרים, בהתאם לצורך) מבטיחה לכם ביצועים מרשימים גם אם המחשב לא חדש.

מצב המגע

מחשבים ניידים עם מסך מגע הם מוצר פופולרי מאוד בימינו. אם זו גם הבחירה שלכם כדאי לוודא שהטאץ’ עובד היטב בכל רחבי המסך. קניית מחשב נייד טאץ’ שיתגלה תוך זמן קצר ככזה שלא עובד היטב, או שהמגע מגמגם, עלולה להוביל למפח נפש של ממש – ובעצם למצב שבו הניסיון לחסוך עלה לכם ביוקר. התנסות קצרה עם המחשב תמנע מצב שכזה ותספק לכם גם מחשב איכותי וגם שקט נפשי (וכמובן סיפוק גם בזכות הידיעה שקניתם מוצר איכותי במחיר אטרקטיבי וגם בזכות ההתנהלות בהתאם לערכי הקיימות שאחד המרכזיים בהם הוא ReUse, כלומר המשך השימוש במוצרים שאפשר להפיק מהם תועלת).

אחריות

מרכיב נוסף חיוני לראש שקט ברכישת מחשבים מחודשים הוא אחריות. בין אם אתם קונים מחשב נייד מחודש של אפל כמו למשל ה-MacBook Pro 13, ובין אם לפטופ של חברת hp, לדוגמה מחשב נייד hp i7, ובעצם כל מחשב נייד שהוא, חשוב לבחון לכמה זמן אתם מקבלים עליו אחריות וגם מה כוללת אותה אחריות. שימו לב לכל הסעיפים וגם לאותיות הקטנות כדי שלא תופתעו לרעה אם ייווצר צורך להפעיל את האחריות בעתיד.

אמינות החנות

בדיקה נוספת שתורמת לקנייה חכמה היא של אמינות החנות שממנה תקבלו את המחשב המחודש. המשוואה פשוטה: ככל שמדובר בחנות ותיקה יותר ואמינה יותר, כך היא מבינה שהנכס היקר ביותר מבחינתה הוא לקוחות שבעי רצון. בהתאם המחשבים המחודשים שהיא תמכור יהיו במצב טוב מאוד ואפילו מצוין ולאחר בדיקות מדוקדקות. אגב, בחלק מהמקרים מדובר בלפטופים חדשים שנמכרים כמחודשים עקב שריטה קטנה במארז שכמובן לא משפיעה על הביצועים אבל מונעת את מכירת המחשב הנייד כחדש.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?