הבדלים בין ילדים ומבוגרים מבחינת צרכים של חומרת מחשב

קשה להעריך כמה מחשבים נמכרים בישראל בכל שנה, אבל אין ספק שמדובר במספרים עצומים. כולנו משתמשים במחשבים, אבל הצרכים אינם אחידים. למרות שמדובר בהכללה מסוימת, אפשר להעריך כי הצרכים של ילדים לעומת הצרכים של מבוגרים מבחינת חומרת מחשב, די שונים זה מזה. נציג כמה מההבדלים בשורות הבאות.

מי צריך חומרה שקל לתפעל

ילדים נחשפים כיום למחשבים כבר מגיל צעיר. הם מהר מאוד לומדים איך לנווט בתוך העולם הזה. מהר מאוד הם לומדים איך להשתמש באפליקציות ולמצוא מידע או תכנים שמעניינים אותם, אפילו לפני שהם יודעים לקרוא היטב או להקליד בצורה עיוורת. אבל עבור ילדים שעושים את צעדיהם הראשונים מומלץ לקנות חומרת מחשב פשוטה לתפעול ועדיף אינטואיטיבית. לדוגמא, מחשב נייד טאץ’ מסוג און אין וואן (הכל באחד), יתאים מאוד כמחשב ראשון. העובדה שמדובר ביחידה אחת ויש מסך מגע, הופכת את הפתרון הזה למעולה לילדים. אנו לא קובעים שזה פתרון שלא מתאים למבוגרים, אבל לבעלי ניסיון קודם עם מחשבים יש פתרונות שנמכרים במחירים משתלמים יותר וכדאי להביא אותם בחשבון לפני שמחליטים.

חומרה לגיימרים בנשמה

בני נוער שמחוברים חזק לתחום הגיימינג, יעדיפו על פי רוב מחשב נייח ולא נייד. אמנם יש גם ניידים לגיימרים, אבל לרוב הביצועים פחות אופטימליים ונוחות השימוש פחות אידיאלית. לדוגמא, לבני נוער שהם גיימירים בנשמתם, ישנה עדיפות לחומרה מהסוג של מחשבים נייחים i7. במונחי עלות תועלת, זהו פתרון מצוין. למבוגרים, מחשבי גיימינג נחשבים פחות שימושיים, אף כי יש כמובן יוצאים מן הכלל.

כמובן שמחשב נייח זה רק ההתחלה. בנוסף, פתרונות חומרה נוספים שמאוד מקובלים כיום לילדים ובני נוער כוללים למשל מקלדות לגיימרים. ובעוד מבוגרים זקוקים לחומרה כגון סורקים ומדפסות, ילדים גיימרים זקוקים למסכים איכותיים עם רזולוציה מצוינת וקצב רענון מסך מהיר מאוד. ובל נשכח כי גיימרים צריכים חומרה שכוללת מעבד חזק ומאיץ גרפי חסר מעצורים.

מבוגרים מעדיפים ניידים

עוד הבדל מובהק בין מבוגרים לבין ילדים, הוא שמבוגרים מעדיפים מחשבים ניידים. ואנו לא מדברים רק על פתרונות מיוחדים לעסקים, כדוגמת השכרת מחשבים ניידים. עבור מבוגרים היתרון של מחשבים ניידים מתבטא באין ספור מצבים בחיים. זהו פתרון שמתאים הן לשימוש בבית, הן לשימוש במשרד והן לשימוש בפגישת עסקים בבית קפה או אצל לקוח. זהו פתרון לסטודנטים, שצריכים מחשב זמין שאפשר לקחת לאוניברסיטה. הדגמים הנוכחיים מציעים ביצועים משופרים, משקל נמוך ואורך חיי סוללה מפתיע למדי. כמובן שכאשר מדובר על ילדים שיש להם דרישות לגמישות בשימוש, מחשב נייד יכול להיות פתרון טוב, אך זה עדיין פתרון יקר יותר מחומרה מקבילה של מחשב נייח.

מי צריך את המסכים הגדולים

מותגי מחשב מובילים יודעים לשווק פתרונות חומרה לכל פלחי הלקוחות, בעלי עסקים, בלוגרים, יו טיוברים, גיימרים, תלמידים וכן הלאה. זה נכון לגבי מחשב לנובו או כל מותג מוכר אחר. אבל מה לגבי המסכים הגדולים? מי שמחפש פתרון חומרה מסוג זה עשוי להיות ילד, בני נוער או מבוגרים. יחד עם זאת, המסכים הגדולים ביותר נדרשים על פי רוב לגיימרים (בני נוער) או לבעלי מקצוע כגון מעצבים גרפיים, אדריכלים וכדומה (מבוגרים כמובן).

דגמים יוקרתיים, למנהלים

לסיום, אין כיום חומרת מחשב שמוגדרת אך ורק לילדים או אך ורק למבוגרים. אולם אין ספק כי הדגמים היוקרתיים ביותר פונים בראש ובראשונה למבוגרים. לדוגמא מחשבים ניידים ברמות גימור יוצאות דופן ועם ביצועים משופרים, פופולריים למנהלים ובכירים שרוצים לקבל ערך, מיתוג ותדמית, מעבר לביצועים.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?