איזה ציוד תצטרכו בשביל לעבוד מהבית?

התקדמות התעשייה יצרה מבחר משרות משרדיות בהן ניתן לעבוד מהבית. מגיפת הקורונה העצימה את גל העבודה מהבית והפכה אותו לתופעה של ממש. משרות המערבות עבודה מהבית או שבוע עבודה היברידי דורשות ציוד מתאים לשמירה על רצף עבודה ולשמירה על העובד עצמו.

אינטרנט יציב

לפני הכל, כדאי לוודא שישנו חיבור אינטרנט חזק ויציב. יש לבדוק שהספק שלכם אמין, האינטרנט בעל קליטה טובה ומתחבר היטב למכשירים השונים. במידה ויש קשיים עם האינטרנט בחדר העבודה שלכם, כדאי לבדוק אפשרות של שיפור השירות על ידי הספק, החלפה לראוטר חזק יותר או היעזרות במשפר קליטה סלולרית.

מחשב

לא משנה אם המחשב ממנו אתם עובדים הוא מחשב נייד או מחשב נייח, כדאי לוודא שזהו מחשב בעל מעבד חזק, כרטיס זיכרון טוב ושהוא מצוייד במה שאתם זקוקים לו לעבודה מרחוק. בעוד מתכנתי משחקי מחשב יצטרכו מחשב עם דגש על מעבד וזכרון, גרפיקאים יוכלו לעבוד מהבית עם מחשב עדין יותר אך בעל כרטיס מסך איכותי יותר על מנת לשקף כראוי את הצבעים והגוונים בעבודתם. גם כסא מחשב תומך ואורתופדי חשוב כאן, כסא עבודה איכותי יסייע להתרכזות ולשמירה על מפרקי הגב, הירכיים והברכיים בזמן עבודה ממושכת.

אביזרים נלווים

מקלדת למחשב, עכבר מחשב, אוזניות, מצלמת רשת ומיקרופון הם דוגמאות לאביזרים נלווים שאולי תזדקקו להם. אם העבודה מהבית כוללת הרבה שיחות טלפוניות, כדאי להצטייד באזניות עם מיקרופון (“מדונה”). אם העבודה כוללת שיחות וידאו, ייתכן והמצלמה המובנית במחשב הנייד לא תספיק ותצטרכו להצטייד במצלמת רשת נפרדת. יש לשים לב למבחר הרחב שנמצא בשוק לכל אחד מהאביזרים ולבדוק את הנוחות המקסימלית. עכבר ומקלדת מגיעים בעיצובים ארגונומיים שונים וכן בגרסתם האלחוטית להפחתת סרבול.

פינת עבודה

על מנת להבטיח עבודה יעילה ורציפה יש לבחור מקום בבית שאינו קרוב לסלון או לחדרים אחרים מהם עשוי לבקוע רעש. יש לארגן את סביבת העבודה כך שתהיה מופחתת גירויים העלולים להסיח את הדעת. את התאמת הכיסא לגובה השולחן יש לעשות כך שבמפרקי הקרסול, הברכיים והירכיים והמרפקים יהיה כיפוף של 90 מעלות. את המסך יש למקם כך שהעיניים יהיו בגובה השליש העליון שלו. במידה והעבודה מהבית אינה מול מחשב יש לוודא שהתאורה מספיק חזקה וממוקמת כך שכאשר רוכנים לשולחן העבודה לא מטילים צל המקשה על הראיה. בנוסף, אם העבודה מערבת פרטים קטנים כדאי להצטייד בזכוכית מגדלת מקצועית איכותי המוקפת בתאורת לד לשמירה על העיניים והגב. לעבודה מהבית יתרונות רבים אך גם חסרונות ברורים. היעדר היציאה מהבית עלול לגרום לדכדוך, קשיים בהפרדת העבודה מענייני הבית וכו’. על מנת להימנע ככל הניתן מכך כדאי להקפיד להתלבש בכל בוקר, אם אם לא יוצאים מהבית וכן לתכנן מראש מערכת שעות ולהשתדל להצמד אליה.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?