טיפים למי שרוצה לקנות מחשב נייד איכותי מבלי לקרוע את הכיס

יוקר המחיה בישראל פוגע באיכות החיים של כולנו בדרכים שונות, כבר שנים רבות. יש לא מעט מוצרים שהמחירים שלהם גבוהים יותר במידה ניכרת בהשוואה למדינות אחרות ולכוח הקנייה שלנו, וגם כשהמטרה היא קניית לפטופ איכותי – למשל מחשב נייד דל i5 – אתם עלולים לשלם סכום גבוה שלא לצורך. איך בכל זאת מגיעים ליחס עלות תועלת משתלם באמת ולא מרוקנים את חשבון הבנק? הנה כמה המלצות שיעזרו לכם.

טיפ מספר 1: לקנות מחשב משומש

דרך אחת לחסוך לא מעט כסף ועדיין ליהנות ממחשב נייד עם ביצועים מרשימים היא להעדיף לפטופ מחודש על פני אחד חדש. אמנם מחשבים חדשים קורצים יותר ומבטיחים מקסימום נחת לשנים רבות, אבל אם תקפידו לקנות מחשב נייד מחודש במקום אמין ורציני, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהוא עבר בדיקות מחמירות. בנוסף חנות ותיקה שמכוונת להצלחה ארוכת טווח לא תמכור מחשב מחודש שיש בו רכיבים בעייתיים אלא תחליף כל רכיב כזה עוד בטרם המכירה – ולכן אפשר ליהנות מלפטופ כזה בראש שקט לגמרי.

יתרון נוסף של יישום הטיפ הוא בהיבט האקולוגי: אחד העקרונות המרכזיים של הקיימות הוא המשך השימוש במוצרים קיימים במקום רכישת חדשים. בעידן שבו יותר ויותר בני אדם כבר מבינים שכדאי מאוד לאמץ את עקרונות הקיימות, כך שכולנו נוכל להמשיך לחיות כאן ברווחה, זהו בהחלט שיקול משמעותי ובונוס בעל משקל שמצטרף לחיסכון הכספי.

טיפ מספר 2: לא לקנות את הלפטופ הכי משוכלל – אלא את זה שהכי מתאים לכם

דרך נוספת לקנות לפטופ איכותי – למשל מחשב נייד לנובו i5 – בלי לסבול מעוגמת נפש עקב תג המחיר היא “להסתפק במועט”. המילים “להסתפק במועט” הושמו במרכאות משום שכשאתם לא קונים את הלפטופ הכי משוכלל שיש אתם לא בהכרח מוותרים על משהו.

למעשה, רוב בני האדם לא זקוקים למחשב נייד עוצמתי במיוחד. אם למשל אתם סטודנטים שרוצים את הלפטופ בעיקר ללימודים, אין צורך בכרטיס גרפי שעולה אלפי שקלים. גם לצרכי עבודה – אלא אם כן אתם מעצבים גרפיים, אדריכלים וכו’ – מחשב נייד טוב יספק לכם תועלת מלאה.

מה כן חשוב לבדוק? את המעבד, את זיכרון ה-RAM, את הסוללה (כלומר כמה זמן תוכלו לעבוד עם המחשב בין הטענה להטענה) ואת העמידות – כולם ביחס לצרכים שלכם ולאו דווקא לאפשרויות הקיימות בשוק. את החיסכון הכספי המשמעותי תוכלו לנצל לטובת רכישת ציוד היקפי איכותי כמו למשל אוזניות ספורט אלחוטיות.

טיפ מספר 3: להתגמש מבחינת יצרנית המחשב

המלצה נוספת למי שרוצה לחסוך כסף אבל במקביל גם להצטייד במחשב נייד טוב היא להתגמש בהיבט של זהות היצרנית של הלפטופ. חשוב להדגיש: בניגוד לעולמות אחרים שבהם מותגים נוצרים בעיקר בזכות השקעה בפרסום ולאו דווקא בגלל איכות עודפת, בתחום המחשבים החברות המוכרות הפכו לכאלה בזכות ההשקעה המתמשכת במחקר ובפיתוח, וכן בזכות בקרת האיכות המחמירה. יחד עם זאת אין סיבה להיצמד רק ליצרנית אחת: מחפשים מחשב נייד אסוס? מצוין. אבל גם מחשב נייד של לנובו או של HP יכול לספק לכם נחת רבה וייתכן שתמצאו אותו במחיר נמוך יותר.

טיפ מספר 4: לשכור במקום לקנות

אופציה רביעית לחיסכון כספי היא לוותר על הקנייה אבל לא לוותר על הלפטופ. כלומר, לשכור במקום לרכוש. בחנויות רבות מוצעת האופציה של השכרת מחשב נייד במחירים משתלמים מאוד, וכדאי לשקול גם אותה אם בכל מקרה הצורך שלכם במחשב כזה אינו יומיומי אלא רק מעת לעת.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?