פתרונות תעסוקה במחשב ומחוצה לו בזמנים מלחיצים

בזמנים מלחיצים אלה, כשאין שגרה והילדים בבית, ההורים שוברים את הראש איך להעסיק אותם מבלי לוותר גם על האספקט הלימודי. זה אולי הזמן לחדש את הפתרונות הטכנולוגיים בבית וגם את ארסנל המשחקים ולהעניק לילדים פלטפורמה רחבת היקף של אפשרויות והזדמנויות להעברת הזמן בנעימים תוך שימת דגש על חוויית הלמידה.לפניכם מספר רעיונות איך להעסיק את הילדים וגם את עצמכם כאשר מחפשים הסחת דעת:

האלטרנטיבה לגיימרים לחוויית משחק עוצמתית במיוחד

ילדים שמתחברים למשחקי מחשב, יכולים להתנסות במגוון רחב של משחקים מכל הסוגים – אתגרים, הרפתקאות, פאזלים, מרוצים ועוד.ניתן לרכוש משחקים דיגיטליים או מדיה פיזית, ולהעניק לילד את סביבת הגיימרים שהוא תמיד חלם עליה לרבות מחשב עוצמתי, מקלדת גיימרים עם אורות, עכבר ייעודי לגיימרים, רמקולים איכותיים. בבחירת הציוד ההיקפי שימו דגש על ארגונומיות, האם תרצו עכבר ומקלדת אלחוטיים או חוטיים, בדקו האם העכבר ניתן לתכנות וכדומה.

לימוד תוכנות – נפלאות התוכנה והבינה המלאכותית

הדור הצעיר שמתעניין בתכנות ישמח לשפר את כישורי התכנות ולשכלל את הידע שלו בתכנות המחשב. אפשר להעמיק דרך סדרות של סרטונים בנושא או אפילו קורס דיגיטלי באייך לתכנת במחשב באמצעות שפות פיתוח ותכנות שונות או ללמוד תוכנות שחשובות תמיד ולכל אחד בהמשך כמו אלה של חבילת אופיס, תוכנות עיצוב גרפי של אדובי כמו פוטושופ ואינדיזיין ולהתנסות גם באלמנטים של בינה מלאכותית דרך לאונרדו, צ’אט GPT או מידג’רני שדרכם אפשר לתת דרור למחשבות ולהמחיש שלל רעיונות יצירתיים. ניתן גם ללמוד כיצד להחיל תוכנות אבטחה ופתרונות אבטחה וכיצד להגן על המחשב דרך סרטונים שמדגימים זאת ודרך תוכנות אבטחה שנרכשות להגן על המחשב ומוסיפות שכבת אבטחה ומאפשרות גם לבצע גיבויים שונים.

להרכיב בהנאה דרך בנייה

למשחקי הרכבה תכונות חיוביות רבות ובמיוחד משחקי לגו. מדובר באבני בניין שמסיימים במישורים רבים: ראשית, בחיזוק ושיפור המיומנויות המוטוריות, בתיאום הקשר בין עין ליד, באחיזה טובה יותר, בספירה כמותית, בהבחנה בין צבעים. שנית, לגו יכול להיות משחק יחידני אך גם קבוצתי, כך שאפשר לשחק עם חברים ועם ההורים או בצורה עצמאית. ניתן לבנות לפי מודלים מתוך ערכות מגוונות מעולמות תוכן רבים של גיבורי על, סדרות וסרטים, נושאים שונים או בדרך שהיא פרי סטייל וכך גם משחקי לגו מסייעים בפיתוח הדמיון. לאלה תוסיפו איכויות שקשורות לנושא של שמירה על מיקוד, סבלנות, קריאת הנחיות והוראות, חשיבה אסטרטגית תכנונית קדימה כאשר בונים אבני לגו לפי הדרכות. בדקו מהן הערכות החדשות שהתווספו לאוספים ומה לרכוש לילדים. מדובר בהנאה צרופה שהיא גם חוויה לימודית ייחודית.

פודקאסטים או סרטונים – לומדים ונהנים

אחרי שהשקעתם במסכים איכותיים ובפתרונות שמע טובים, אוזניות מצוינות, אפשר להציע לילדים גישה מנוטרת ומאובטחת לתכנים שונים שעברו בקרת הורים. פודקאסטים, סרטונים מעניינים או מפגשי זום עם חברים ומורים שדרכם ניתן ללמוד דברים רבים מרחוק מציור ויצירה דרך ריקוד ועד אימונים גופניים – כך שהילדים לא בהכרח רק צמודים למסכים, הם יכולים גם לנוע במרחב כל עוד הם רואים ומאזינים לתכנים שמפעילים אותם.

להדפיס וליצור – מהמסך למוצר המוגמר

השקיעו גם בפתרונות הדפסה מתקדמת כשיש היום מדפסות יעילות וקומפקטיות שלא תופסות הרבה מקום, אבל מספקות הדפסה איכותית מתקדמת. ניתן להדפיס כל מני חומרי לימוד ויצירה מציורים לצביעה דרך תשבצים ותשחצים ועד מבחנים שונים להכנה על חומרי לימוד שנלמדו וכעת אפשר לבצע חזרה כולל פתרונות שמאפשרים בדיקה עצמית של החומר הנלמד והנבדק.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?