סוגי מחשבים שחוסכים בצריכת חשמל

חיסכון באנרגיה חשוב בגלל העלויות ההולכות וגדלות, אבל אין ספק שיש לכם גם מוטיבציה לצמצם את האנרגיה המשמשת להפעלת המכשירים האלקטרוניים שלכם.

לא חייבים להיות סטודנטים ללימודי איכות הסביבה, כדי לרצות לתרום את תרומתנו החשובה לסביבה נקייה ובריאה. ואם בזאת לא די, מערכת מחשב שחוסכת אנרגיה תפיק פחות חום. וזה חשוב מאוד בעיקר בארץ שלנו בה אנחנו נהנים משפע של ימי שמש חמים. החום יכול להוביל לכול מיני בעיות במחשב, כולל הגברת רמות הרעש כאשר מאווררי המחשבים מנסים לקרר את הרכיבים.

מערכות מחשב צורכות חשמל. כמות הצריכה תלויה במערכת הקיימת והיא יכולה להשתנות מאוד בהתאם לחומרה. לדוגמה:

  • מחשב שכולל את החומרה העדכנית ביותר יצרוך יותר חשמל ממחשב המיועד רק לעבודה על תוכנת האופיס ומשתמש ברמת חומרה נמוכה יותר.
  • מערכות מחשב ברמה גבוהה משתמשות ב-250 וואט או יותר לשעה (השווים ל-1 קילוואט-שעה, כל 4 שעות שימוש). המחיר לקוט״ש בישראל הוא 43.3 אגורות.
  • מחשב שפועל 24 שעות ביממה ומשתמש בהספק של 100 וואט לשעה, יזדקק ל-876 קוט״ש בשנה, שיעלו את מחיר החשמל לכ-400 ש״ח.

אמנם, לא כל מערכות המחשב פועלות 24 שעות ביממה, אבל טוב לדעת את המקסימום.

טיפים לחיסכון צריכת החשמל

כשאתם מחפשים את סוג המחשבים שחוסכים בצריכת החשמל, יש כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת באופן כללי על הדרכים שבהן השימוש במחשב יעלה לכם פחות חשמל.

קנו מחשב חסכוני באנרגיה

התחשבות במוצר חסכוני באנרגיה היא דרך טובה לחסוך באנרגיה מלכתחילה. חפשו סמלים כמו Energy Star, כדי לקנות חומרת מחשב שמציעה יעילות אנרגטית טובה. כדאי גם לחפש יחידת ספק כוח – 80+, שגם היא חסכונית יותר באנרגיה.

אתם יכולים לחסוך באנרגיה אם תקנו רכיבים המיועדים לשימוש נייד, או רכיבים המגיעים עם תכונות נוספות לחיסכון באנרגיה.

השתמשו בתכונות לחיסכון בחשמל

רוב מערכות ההפעלה מצוידות בתכונות לחיסכון בחשמל, שמכניסות חומרה (כמו כונן קשיח או צג מחשב) למצב סרק או כיבוי, בשעות שבהם המחשב לא בשימוש.מצב סרק צורך פחות אנרגיה בשיעור שבין 20 ל-50 פעמים. משתמשי Windows יכולים למצוא את הגדרות החיסכון בחשמל בלוח הבקרה או ביישום ההגדרות.ייתכן שיהיה צורך לכוונן את הכיבוי של האלמנטים השונים (כמו צג המחשב, הכונן הקשיח ומערכת. הסטנד-ביי), באופן שהכיבוי לא יפריע לעבודה השוטפת. קיצור פרק זמן המעבר למצב כיבוי יחסוך יותר אנרגיה, אבל סביר שגם ישפיע יותר על העבודה.זה כולל גם אפשרות לבצע underclock (חסימה) לחומרה. כרטיס מסך מתקדם נחוץ רק כשהמחשב פועל במלוא העוצמה שלו בעת הפעלת משחקי מחשב עדכניים ביותר, ובהחלט לא נחוץ במצבים האחרים. underclocking של כרטיס המסך יחסוך באנרגיה, וזה נכון גם לגבי המעבד.

הפחיתו את הבהירות

הפחתת בהירות צג המחשב, או כל צג אחר, חוסכת אנרגיה. זה טיפ חשוב למשתמשים במחשב נייד בטלפונים סלולריים או במחשב שולחני. הפחתת הבהירות ל-50% מספיקה, כי הפחתה גדולה יותר כבר לא תחסוך אנרגיה.

לכבות את הצג במקום להשתמש בשומר מסך

שומרי מסך לא חוסכים אנרגיה. תפקידם מצטמצם לוויזואליות. כיבוי צג המחשב במקום הפעלת שומר מסך, יחסוך אנרגיה.

השבת התקנים שאינם נחוצים

מחשבים ניידים מגיעים עם התקנים שונים שאולי אתם לא זקוקים להם. כל אחד מההתקנים, אם הוא מופעל, צורך אנרגיה, במיוחד כשהוא פעיל.

לכבות את המחשב

אולי זה הטיפ הכי מובן מאליו, אבל יש כמה מיתוסים סביבו. חלק סבורים שכיבוי המחשב מקצר את חייו. אחרים מאמינים שצריכת האנרגיה לכיבוי והדלקה גבוהה יותר מאשר העברה למצב שינה. אולי לא הגיוני לכבות את המחשב כשיוצאים להפסקה קצרה, אבל בהחלט כדאי לעשות זאת כשההפסקה ארוכה יותר.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?