איך לבחור מחשב לעריכת וידאו?

עריכת וידאו היא עבודה הדורשת מחשב חזק ויעיל. בין אם אתה עורך וידאו מקצועי או חובבן, מחשב נכון יכולה לעשות הבדל משמעותי בזרימת העבודה ובאיכות המוצר הסופי. במאמר זה, נדון בגורמים החיוניים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מחשב בשביל עורכת וידאו.

מעבד

המעבד, הידוע גם כ-CPU, הוא המוח של המחשב. הוא אחראי על ביצוע כל הפקודות והחישובים הנדרשים לעריכת וידאו. כשזה מגיע לעריכת וידאו, תרצה מעבד עם מספר ליבות ומהירויות גבוהות. ככל שיש למעבד שלך יותר ליבות, כך הוא יכול להתמודד עם יותר משימות בו-זמנית, מה שמתורגם לזמני רינדור מהירים יותר.

אינטל ו-AMD הן שתי השחקניות הגדולות בשוק המעבדים. מעבדי Core i7 ו-i9 של אינטל ומעבדי Ryzen 7 ו-Ryzen 9 של AMD הם בחירה מצוינת לעריכת וידאו. לביצועים מיטביים, חפש מעבד עם שש ליבות לפחות ומהירות שעון של 3.5GHz ומעלה.

כרטיס מסך

הכרטיס הגרפי או GPU, אחראי לעיבוד והצגת תמונות על מסך המחשב. זה קריטי במיוחד כשמדובר על עריכת וידאו, מכיוון שהוא יכול להאיץ משמעותית את תהליך העיבוד. Nvidia ו-AMD הן שתי השחקניות העיקריות בשוק הכרטיסים הגרפיים.

לעריכת וידאו צריך כרטיס גרפי עם לפחות 4GB של VRAM. סדרת GTX ו-RTX של Nvidia וסדרת Radeon של AMD הן אפשרויות מצוינות לעריכת וידאו. עדיף כרטיס גרפי ייעודי על פני משולב, מכיוון שהוא יכול להתמודד עם משימות אינטנסיביות יותר מבלי להאט את מהירות המחשב.

RAM

זיכרון גישה אקראית או גיגה RAM, הוא סוג של זיכרון מחשב המאחסן נתונים באופן זמני. כשזה מגיע לעריכת וידאו, צריך כמה שיותר זיכרון גיגה RAM. תוכנת עריכת וידאו היא עם המון זיכרון, ואם יש מספיק זיכרון RAM זה יכול למנוע מהמחשב שלך להאט או לקרוס.

לביצועים אופטימליים חפש לפחות 16GB של זיכרון RAM. אם אתה עובד עם קטעים ברזולוציה גבוהה או עם מספר שכבות, מומלץ לשקול 32 GB RAM.

אחסון

באחסון עדיף לעשות שילוב של מהירות עם קיבולת. כונני מצב מוצק (SSD) מהירים יותר מאשר כונני דיסק קשיח מסורתיים (HDD) והם אידיאליים לאחסון מערכת ההפעלה ויישומים. הם יכולים לשמש גם לאחסון קבצי פרויקטים ועוד, אבל הם נוטים להיות יקרים יותר לג’יגה-בייט מאשר דיסקים קשיחים.

עבור עריכת וידאו, צריך SSD מהיר עם לפחות 500GB של אחסון עבור מערכת ההפעלה והיישומים. אתה יכול להשתמש בדיסק קשיח גדול יותר לאחסון הקבצים שלך ונתונים אחרים. אם התקציב מאפשר, עדיף לשקול להשתמש ב-SSD חיצוני שיכול להציע מהירויות קריאה/כתיבה מהירות אפילו יותר מאשר SSD פנימי.

תצוגה

תצוגה באיכות גבוהה חיונית לעריכת וידאו. עדיף תצוגה שיכולה לשחזר צבעים במדויק ובעלת רזולוציה גבוהה לעריכה מדויקת. תצוגה גדולה יותר יכולה גם להועיל, מכיוון שהיא יכולה לתת יותר מרחב עבודה ולהקל על לראות את הפרטים של הצילומים.

כשזה מגיע לרזולוציה, חפש 1080p ומעלה לפחות. צגי IPS הם אידיאליים לעריכת וידאו, מכיוון שהם מציעים דיוק צבע טוב יותר וזוויות צפייה רחבות יותר. תצוגה בגודל 27 אינץ’ או יותר מומלצת לעריכת וידאו, אך צג קטן יותר עדיין יכול לעבוד אם יש לו רזולוציה גבוהה.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?