איזה מחשב כדאי לרכוש בשנת 2024?

עולם המחשבים מתעדכן בקצב מסחרר, כשמדי שנה צצים עוד ועוד חידושים ודגמים משוכללים יותר ויותר. המעבדים הופכים מהירים יותר, המסכים חדים יותר ויש עוד התפתחויות טכנולוגיות שמשדרגות גם מחשבים נייחים וגם מחשבים ניידים – והופכות את החיים שלנו לנוחים ומהנים במיוחד. שפע האפשרויות מבטיח לכל אחד ולכל אחת בחירה אופטימלית בכל מסגרת תקציב, בין השאר בזכות התרחבות ההיצע של מחשבים ניידים מחודשים. כדי שלא להיקלע למצב שבו המגוון הרחב מבלבל, שהרי כידוע לפעמים מרוב עצים לא רואים את היער, הנה רשימה של כמה מהמחשבים היותר מומלצים לשנת 2024.

מומלץ לסטודנטים – Lenovo Yoga C740

באופן טבעי התשובה לשאלה שבכותרת, איזה מחשב כדאי לרכוש בשנת 2024, משתנה בהתאם לשימוש הצפוי. עבור סטודנטים, שזקוקים ללפטופ לטובת הלימודים, הדגש העיקרי הוא הסוללה – כך שגם בימי הלימודים הארוכים המחשב הנייד ימלא את כל המשימות הרלוונטיות גם כשאין גישה לשקע חשמלי לצורך ההטענה.

אופציה אחת מומלצת במיוחד בהקשר זה, ולא רק, היא מחשב lenovo i7 מדגם Yoga C740. למחשב נייד זה מעבד חזק במיוחד, בעל 4 ליבות ו-8 נימים, המסך שלו גדול ונוח (15.6 אינץ’), הדיסק הקשיח הוא בנפח 512 ג’יגה בייט, וזיכרון הראם הוא 8 ג’יגה בייט. יתרון נוסף של לנובו יוגה C740 הוא המצלמה הטובה מאוד כך שניתן להשתמש בו גם למפגשי זום, ובהתאם זהו מחשב מוצלח גם עבור אנשי עסקים.

מומלץ לגיימרים – הדגם המשתלם של Dell

כשמחפשים מחשבים ניידים דל (Dell) היא תמיד אופציה מוצלחת בזכות ההשקעה העצומה של החברה במחקר ובפיתוח. כשהמטרה היא מחשב גיימינג, כדאי מאוד לבחון את Dell Alienware m15. ללפטופ הזה יש כרטיס מסך משוכלל במיוחד של NVIDIA (כרטיס GeForce GTX 1070), מסך של 15.6 אינץ’, עיצוב ייחודי ומרשים מאוד, והמעבד מסדרה i7 של אינטל מבטיח מהירות משופרת וביצועים מוצלחים במיוחד.

מומלץ לילדים – לפטופ עם מסך מגע של HP

עבור ילדים שמתחילים להשתמש במחשב למטרות שונות וביניהן לימודים, משחקים, גלישה ברשת, צפייה בתכנים ביוטיוב ועוד, מומלץ דגם בעל מסך מגע. מסך המגע מקל מאוד על הילדים לנצל את כל היכולות של המחשב, באופן אינטואיטיבי ונוח.

אחד הדגמים היותר טובים של מחשב בעל מסך מגע הוא HP Elitebook X360. זהו מחשב מהיר עם מעבד מסדרת i5, דיסק קשיח עם 256 ג’יגה בייט וגם הגודל של המסך משביע רצון – 13.3 אינץ’. מאפיין חשוב נוסף הוא מצלמת הרשת המוצלחת, וכמו כן כדאי לדעת שלמחשב נייד זה יש 4 יציאות USB.

עוד המלצה היא לצייד את הילד גם באוזניות איכותיות – אוזניות ספורט אלחוטיות – כך שהשימוש במחשב הנייד לא יפריע לשאר בני הבית, בלי קשר למיקום שבו הילד בוחר לנצל את הלפטופ (וכידוע ילדים אוהבים לבצע פעולות שונות בכל רחבי הבית).

המלצות כלליות

מעבר לחשיבות ההתאמה המדויקת של המחשב לצורך הספציפי שעבורו הוא נרכש – גיימינג, לימודים בבית או מחוץ לבית, עמדת עבודה, שימוש בתוכנות גרפיות וכו’ – ישנה עוד המלצה כללית חשובה לשנת 2024: להעדיף מחשבים מחודשים.

המחשבים המחודשים מתאפיינים בשני יתרונות כבדי משקל: קודם כל הם זולים יותר בהשוואה למחשבים חדשים לגמרי, ושנית, הם מביאים לידי ביטוי את אחד העקרונות החשובים ביותר של הקיימות, שימוש מחדש במוצרים קיימים. בעידן שבו השיקול האקולוגי חייב להיכלל בכל החלטה, וכשגם מבחינה צרכנית כדאי תמיד לחסוך – ובפרט שאין ירידה באיכות הביצועים של הלפטופים המחודשים – זוהי בחירה חכמה ומוסרית גם יחד.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?