לצאת לדרך עצמאית בתור פרילנסר בלי לקרוע את הכיס – איך עושים את זה?

אין צורך להשקיע יותר מדי מחשבה או מאמץ בלייעל עלויות עסקיות. כלומר, זה נחמד להשקיע בזה מחשבה, ולסרוק את רשימת ההוצאות מדי פעם, על מנת לבדוק מה ניתן לייעל. זה בהחלט יכול להיות נחמד וכיף. ובכך, ניתן לעשות שימוש מיועל במשאבים קיימים, ולהגדיל את שורת הרווח, בהתאם.

ייעול עלויות השכרת משרד

כשאנחנו מסתכלים על רשימת ההוצאות, או רשימת ההוצאות הפוטנציאליות למי שרוצה להיות פרילנסר וטרם יצא לדרך – אנחנו עלולים להגיע לסעיף שנקרא משרד. אם מדובר בפרילנסר, אשר מעוניין להשכיר או לרכוש משרד, אך לא מעוניין בהוצאה, ובכן, יש פתרון יצירתי שניתן לערב כאן. השכרת משרדים על בסיס חודשי, ושנתי יכולה לעלות סכום מסוים. אך השכרת משרדים לפי שעה, כנראה תעלה הרבה פחות. בעיקר, אם משלמים על שעות ספורות, מדי פעם. ובכך, באם מדובר באדם שמתכוון לנכוח זמנים מועטים במשרדים במסגרת עבודת הפרילנס המתוכננת, יכול להיות שמדובר בפתרון שיכול לעזור לו לחסוך מידת מה בהוצאות המשרד, באם יש לו כוונה אמיתית להיות במשרד בעת רצון.

לעבור לדיגיטל?

דרך נוספת לייעל את ההוצאות, היא לעשות שימוש נכון בטכנולוגיה. לדוגמה, ניתן לנהל את העסק מבלי להשתמש בנייר. ובכך, לייעל את עלויות הנייר, הדיו, הדיוור, השילוח, המכשור החשמלי (כמדפסת ו/או סורק) וכן הלאה. ניתן להשתמש כיום בקבלות דיגיטליות, מערכות תשלומים אלקטרוניות, כוננים מקוונים, שירותי דיוור מקוון וכן הלאה תוכנות ואפשרויות ופשוט לנהל הכל באופן דיגיטלי. אמנם, ישנם שירותים שיגיעו עם עלות מסוימת ואכן ניתן לבדוק אם היא אכן נמוכה יותר באופן ניכר מאשר ניהול העסק באמצעים המערבים נייר ומערכות חשמל לתפעולו. מעבר לכך, יש אנשים שיגידו שפשוט קל וכיף יותר לעבוד עם יישומים דיגיטליים, מאשר לנהל ניירת ומה לא. וזה כשלעצמו יכול לחסוך את הצורך במקום, ו/או במשרד – כך שנשאר להשאיר הכל בענן המקוון.

ייעול הליכים שיווקיים

דרך נוספת לייעל הוצאות – היא לראות מה אנחנו עושים מבחינת המחלקה השיווקית. יכול להיות, כי חשבנו ששיווק זה לפרסם בדפי זהב (בספר הפיזי), על שלטי חוצות, ברדיו ובטלוויזיה. ובכן, ישנן פלטפורמות פרסום דיגיטליות, שיכול להיות, בהתחשב בנסיבות – שהפרסום בהן יעלה פחות מאותם מדיומים שכעת ציינו. לא רק זה, ניתן לבדוק מה “הכסף עשה”, כמה אנשים נחשפו למודעות וכמה מהם החליטו לקחת פעולה בעניין אותם פרסומים, כמו להשאיר פרטים, להירשם, למכור וכו’. כך שזו גם דרך לייעל את הוצאות הפרסום כמו גם לפתח מודעות מה הן למעשה מניבות עבור העסק ואם יש עניין לדייק משהו בהתנהלות השיווקית.

לסיכומו של עניין

ניתן, מעת לעת, לבצע רשימה של הוצאות עסקיות ולבדוק מה מהן ניתן לייעל. או מלכתחילה, טרם היציאה לדרך, לדבר עם פרילנסרים אחרים, לבדוק על מה הם מוציאים כסף ומה מהם יכול להיות רלוונטי – ופשוט לחשוב מראש על דרכים יצירתיות לייעל עלויות שכאלה.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?