למה חשוב לאנשים בכל הגילאים לשלוט ביישומים הבסיסיים של מחשב גם בעידן הסמארטפונים?

עבור מבוגרים ללא כישורי מחשב בסיסיים, החיים בעידן המודרני יכולים להיות אתגר. הטכנולוגיה מעורבת כמעט בכל היבט של חיינו: אנחנו צריכים אותה לעבודה, ללימודים, לשמירה על קשר עם אנשים, לניהול משימות, לקניות מקוונות וכו’.

מדוע זה כל כך חשוב?

תחשבו על זה: בלי להבין לפחות מעט במחשבים, אי אפשר לדעת מה זה קריפטו ולהשקיע בנכסים דיגיטליים, לא ניתן להשוות מחירים, אין אפשרות לאתר בעלי מקצוע והרשימה באמת בלתי נגמרת.

אז נכון, סמארטפונים וטאבלטים מהווים חלק גדול מהשימוש הטכנולוגי היומיומי שלנו, אך מחשבים הם עדיין כלי חשוב ומשמעותי. למשל, היכולת להשתמש במעבדי תמלילים היא דרישה מינימלית כמעט בכל תחום לימודים או עבודה.

אם אתם מכירים אנשים שזקוקים לעזרה בשימוש במחשב, כמו בני משפחה או חברים, אתם יכולים לנסות להדריך אותם.

רק תיקחו מראש בחשבון שזה עשוי להיות מאתגר, במיוחד אם גדלתם על שימוש במחשבים וקשה לכם להזדהות עם כאלה שלא מבינים את העולם הזה. תתאזרו בסבלנות, תדריכו אותם בשלבים, ותוכלו לתרום רבות ליכולת שלהם להתמודד עם העידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים.

תתחילו מלהבין כמה הם יודעים

קשה להאמין שמישהו או מישהי נמנעו לחלוטין ממחשבים עד כה, כי זה כמעט בלתי אפשרי בימינו. לכן, ראשית עליכם לגלות מה הם יודעים ובמה הם מתקשים. האם נדרשו להשתמש במחשב במסגרת עבודה כלשהי? האם הם מזמינים מוצרים ברשת? על פי ההרגלים שלהם, תוכלו להבין מהי רמת ההדרכה הנדרשת.

תסבירו להם מונחים שהם לא מכירים

תעברו איתם על המקלדת

תראו להם כמה פקודות ומקשים חשובים, כגון מקש המחיקה, שימוש ב-shift לאותיות גדולות וקיצורי שליטה להעתקה והדבקה.

תסבירו להם על ארגון ושמירת קבצים

יצא לכם להכיר אנשים, ששומרים את כל הקבצים שלהם על שולחן העבודה? זו תופעה קיימת, ולאורך זמן המחשב יתחיל לקרטע. חשוב להסביר כיצד ליצור מבני תיקיות בסיסיים ולשמור קבצים בצורה מאורגנת יותר. תוכלו גם לציין את הדרכים השונות למיין ולהציג קבצים בתוך תיקיה.

תפרטו להם על סוגי קבצים

תערכו רשימה של סוגי הקבצים הנפוצים ביותר (.doc, .xls, .pdf, .jpeg, .png, .wav וכו’) ותסבירו איזה פורמט נפתח באמצעות איזו תוכנה.

הכי חשוב – תהיו סבלניים

אין ספק שהכוונות שלכם טובות ושאתם מנסים לעזור, אבל כל זה לא יעזור אם האנשים שתדריכו יחושו מתוסכלים וירצו לוותר. תזכרו שהם לא יכולים לקלוט הכל בבת אחת, תסבירו דברים בשלבים ותנסו להתמקד במה שהכי מעניין אותם ללמוד.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?