עד כמה חשוב סוג המעבד של המחשב שאתם קונים היום?

באופן טבעי התשובה לשאלה שבכותרת היא “מאוד”. למעבד יש חשיבות עצומה, בין אם מדובר על מחשב נייח ובין אם על נייד, בין אם אתם מחפשים מחשב חדש ובין אם דווקא מחודש (האופציה של מחשבים מחודשים הופכת לפופולרית יותר ויותר, גם בזכות החיסכון הכספי וגם משום שיותר ויותר ישראלים מאמצים את עקרונות הקיימות). בעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי ועדכני אודות מעבדים – כך שתוכלו לבחור את זה המתאים ביותר.

קודם כל – מיפוי צרכים

עוד לפני שצוללים אל סוגי המעבדים השונים הקיימים כיום ואל מבחר האפשרויות, חשוב למפות את הצרכים שלכם. המעבד המתאים כשהמטרה היא מחשב לילד בעיקר לצרכי לימודים הוא לא בהכרח המעבד המתאים למחשב לילד שאוהב לשחק וחולם על קריירת גיימינג. באופן דומה יש הבדל בין מעבד מתאים למחשב שמהווה עמדת עבודה במשרד אדריכלים לבין מעבד עבור מחשב לפקיד או פקידה במשרד עורכי דין, וכך הלאה. רק לאחר מיפוי צרכים מדויק אפשר להבין מהו בעצם המעבד האידיאלי ולמצוא מחשב שמכיל את אותו מעבד.

הדור של המעבד

הפרמטר הראשון שכדאי לבחון הוא הדור של המעבד. המעבדים של אינטל, שהם האופציה הנפוצה ביותר, זכו למספרים בהתאם להתקדמות הדורות: בעשור הקודם הסדרה הראשונה הייתה i3, לאחר מכן הגיעה i5 (מעבד שניתן למצוא למשל בתוך מחשב נייד לנובו i5), הבאים בתור היו כמובן i7 ו-i9, ובדצמבר 2020 הכריזה אינטל על i11.

כפי שניתן לראות מדובר על מנעד רחב במיוחד, אם כי רוב המחשבים כיום מגיעים עם מעבד i5 או מעבד i7 – שמספקים את מרבית הצרכים, כולל לטובת מחשבי גיימינג.

מולטי טסקינג במהירות גבוהה

ככל שלמעבד של המחשב יש יותר ליבות, וגם יותר Threads (דרך מתקדמת להפיק יותר ביצועים מאותו מספר ליבות), כך הוא מסוגל לבצע במקביל יותר משימות. כך לדוגמה מחשב נייד לנובו i7 מדגם Yoga C940 שמגיע עם מעבד i7 יתמודד בכבוד ואפילו בקלילות גם אם תעמיסו עליו פעולות רבות במקביל. בעידן שבו כולנו מבצעים כל הזמן פעולות רבות במקביל, ומצפים לתגובה מהירה מהסביבה, כולל כמובן מהמחשב, זוהי איכות חיונית – ולכן החשיבות של מעבד עוצמתי.

מהירות השעון

פרמטר נוסף שכדאי לבחון בכל מעבד הוא מהירות השעון. בפרט קריטי נתון זה כשהמטרה היא גיימינג, שימוש שבו כל שבריר שנייה יכול להיות קריטי ולכן מעבד שאינו מהיר במיוחד עלול לפגוע בביצועים שלכם. מהירות השעון נמדדת בג’יגה הרץ – למשל המעבד של מחשב נייד אסוס i7 מדגם Rog Strix SCAR מתאפיין במהירות שעון של 2.2-4.1 ג’יגה הרץ, ולכן הוא אידיאלי לגיימרים שרוצים לשחק בלי מגבלות.

עמידות

עוד סיבה שבגללה התשובה לשאלה שבכותרת היא “מאוד” היא הצורך בעמידות. המעבד הוא כמובן הלב והמוח של המחשב, וכדאי שיחזיק מעמד שנים רבות ככל האפשר וישמור על רמת ביצועים גבוהה. לצורך זה ישנה חשיבות לא “רק” למעבד עצמו אלא גם למחשב כולו, ולכן כדאי להעדיף את הדגמים של המותגים המובילים – למשל מחשב נייד דל i5 או HP, לנובו וכו’.

לקנות או לחכות?

קצב השתכללות המעבדים יוצר לפעמים דילמה – האם לרכוש מחשב כבר היום או להמתין לדור הבא של המחשבים והמעבדים וליהנות מביצועים עוד יותר טובים. התשובה משתנה כמובן בהתאם לצרכים הספציפיים של כל אדם, ובכל מקרה כדאי לקחת בחשבון גם את האופציה של השכרת מחשב נייד – כך שכבר היום תוכלו ליהנות ממחשב עוצמתי, ובעתיד תוכלו לרכוש (או לשכור) מחשב עוד יותר חדיש.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?