סטודנט? כך תחסוך על הוצאות הלימודים

הוצאות הלימודים

לא קל להיות סטודנט בישראל. ההוצאות הקשורות בלימודים, בציוד שיש לרכוש ובהוצאות הנלוות כמו תשלום דמי שכירות ומחיה הם מאד קשים, לאור יוקר המחיה בישראל. זו הסיבה שסטודנטים רבים מחפשים דרכים לייעל את ההתנהלות הפיננסית שלהם בכמה מסלולים. ההתנהלות הקשורה לנושא הוצאות הלימודים היא אינדיבידואלית. יש סטודנטים שמחליטים לעבוד בעבודות שונות שהן מתגמלות כמו עבודה בחברות היי טק, או ביצוע עבודות שונות מהמחשב הביתי כמו בניית אתרי אינטרנט, קידום אתרים, ביצוע קמפיינים פרסומיים ועוד.

הסטודנטים עושים כל שניתן כדי לחיות חיים עצמאיים, אך יש מקרים שבהם אין להם ברירה ועקב עומס של הוצאות הלימודים הם נאלצים לחזור לפרק זמן מסוים לגור אצל ההורים. זה קרה לסטודנטים רבים שבזמן הקורונה לא מצאו עבודה ולכן נאלצו לצעוד כמה צעדים אחורה ורק בתום הקורונה הם חזרו לגור בשכירות כאשר הם מצאו עבודה ויכלו להרשות לעצמם לגור שוב לבד. במסגרת הוצאות הלימודים רבים מהם רכשו אופניים כדי לחסוך בהוצאות שוטפות של אחזקת רכב כמו דלק, מוסך, ביטוחים ועוד. כאשר יש להם כלי תחבורה כה נוח הם לא תלויים בתחבורה הציבורית ולכן הם יכולים להגיע במהירות מנקודה לנקודה.

תכנון כלכלי של הוצאות הלימודים

כל סטודנט זקוק למוצרים שונים בחיי היום יום ולכן הוא עושה כל שניתן כדי למצוא ולרכוש מוצרים איכותיים במחירים מוזלים. לכן כאשר הוא זקוק למחשב נייח או למחשב נייד, הוא בוחן בשלב הראשון אילו דגמים יהיו המתאימים ביותר מבחינה מקצועית לצורך שלו. לאחר קבלת ההחלטה בנושא זה, הוא יבחן כמה וכמה אופציות באתרי האינטרנט השונים, עד שהוא ימצא את האופציה הזולה ביותר שכוללת תנאי תשלום מועדפים וגם אספקה מהירה.

ציוד נלווה למחשב

רכישת מחשב אינה עניין של מה בכך מבחינת העלויות ובנוסף לכך כל סטודנט זקוק גם למוצרים נלווים אם הפריטים שנותרו לו מהמחשב הקודם אינם תקינים או לא מתאימים. על פי הצורך הוא רוכש מקלדת ועכבר אלחוטי, מקרן קול עבור המצגות שהוא מעביר מעת לעת, אוזניות מעולות, רמקולים, צג למחשב הנייח, מצלמת רשת לשיחות הזום, דיסק קשיח חיצוני ועוד.

כיוון שבעת רכישת כל אחד מהפריטים הללו הסטודנט מבצע סקר שוק מקיף ורק לאחר שהוא מוצא את האפשרות הזולה ביותר, הוא מזמין אותה. בדרך זו הוא שומר את מצבו הכספי בתוך מסגרת האפשרויות הכספיות שלו את סך הוצאות הלימודים והוא עושה כל שניתן כדי לא לחרוג מהתקציב שלו לכל אחת מהמטרות הללו.

חשיבה על העתיד

עם הזמן כל סטודנט מתרגל לאורח החיים הזה והדבר יוצר השלכות חיוביות גם לטווח הרחוק. כך הוא יודע להתנהל במסגרת תקציבית והדבר הזה ילווה אותו גם לאחר תום הלימודים בתקופות שבהן הוא רק יעבוד וגם לאחר מכן כשהוא יקים משפחה.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?