אודות הקשר בין התואר שבחרתם ללמוד לסוג המחשב שמומלץ לקנות

בחירת מחשב היא החלטה שמחייבת תשומת לב רבה לפרמטרים רבים, כדי להבטיח התאמה מושלמת לצרכים הספציפיים שעבורם נרכש המחשב. עבור סטודנטים שמבקשים לקנות מחשב חדש – וגם אלה שבוחרים לנצל את האופציה של השכרת מחשבים נייחים – אחד הפרמטרים הוא מסלול הלימודים. בעמוד זה תמצאו המלצות לגבי דגמים שיתאימו לתואר ובעצם למטרת השימוש במחשב.

סטודנטים לעיצוב או אדריכלות

במקצועות העיצוב למיניהם ובהם למשל אדריכלות, חלק גדול מהעבודות מתבצעות במחשב – ומחייבות יכולות גרפיות מרשימות. כמו כן, מאחר שהתוכנות שבהן משתמשים מעצבים ומעצבות, גם אלה שכבר עברו את תהליך ההכשרה ועוסקים בתחום בפועל וגם הסטודנטים שנמצאים בעיצומה של בניית הקריירה, כבדות מאוד, נדרש מחשב בעל עוצמה של ממש.

ההמלצה היא מחשב נייד dell i7 מדגם XPS9310. למחשב זה זיכרון פנימי של 32 ג’יגה בייט, דיסק קשיח עם זיכרון של 1 טרה בייט, מסך איכותי מאוד בגודל 13.4 אינץ’ ורזולוציה של 4K Ultra HD (וכמו כן מסך טאץ’), כרטיס גרפי Iris Xe Graphics של אינטל, וכמובן מעבד מסדרת i7 של ענקית השבבים שמבטיח ביצועים איכותיים.

סטודנטים במקצועות ההנדסה

עוד תחום לימודים שמושך אליו צעירים רבים, וכמובן גם צעירות רבות, הוא ההנדסה על ענפיה השונים. עבור סטודנטים וסטודנטיות להנדסה, ההמלצה היא לחפש מחשב אמין, כזה שאפשר לסמוך עליו שילווה אותם לאורך כל תקופת הלימודים (שבדרך כלל עומדת על 4 שנים).

דוגמה טובה ללפטופ לא יקר מדי ויציב מאוד היא מחשב lenovo i7 מסדרת IdeaPad Flex. המאפיין הבולט של מחשב נייד זה הוא שניתן להפוך אותו גם לטאבלט, באמצעות ציר מתהפך, כך שהשימוש בו נוח במיוחד בכל מצב ובכל מקום שבו נמצאים הסטודנטים. נתונים רלוונטיים נוספים לגביו הם זיכרון RAM של 16GB, מעבד בעל 4 ליבות ו-8 נימים (Threads), מסך 15.6 אינץ’, משקל 1.8 ק”ג וחזות סולידית נעימה לעין.

סטודנטים במדעי הרוח

עבור סטודנטים במדעי הרוח, הפרמטר החשוב ביותר הוא דווקא המקלדת. בתחומי הלימוד השייכים למדעי הרוח, ובחלק גדול מאוד מהקורסים, נדרשת הקלדה מרובה, וכמובן מהירה, ולכן רק לפטופ עם מקלדת נוחה יכול לספק מענה לצורך הזה. בדיוק כפי שיש שלל מקלדות לגיימרים, וכל שחקן בוחר בסופו של דבר מקלדת שמותאמת להרגלים שלו, כך גם בחירת לפטופ על סמך המקלדת מחייבת בעיקר התאמה להרגלי הסטודנט, אם כי ככלל עדיפה מקלדת מרווחת ככל האפשר.

סוללה חזקה

המכנה המשותף לכל המחשבים המתאימים לסטודנטים וסטודנטיות, בלי קשר לתואר שאותו בחרו ללמוד, הוא הצורך בסוללה חזקה במיוחד, כזו שתחזיק מעמד גם בימי לימודים ארוכים מאוד. המלצה כללית נוספת היא להעדיף מחשב נייד טאץ’ משום שקל ונוח להפעיל אותו, וכך לא מתבזבז זמן יקר, ובמיוחד לא בזמן השיעורים. יחד עם זאת כדאי לקחת בחשבון שמסך מגע מייקר את המחשב, ולא כדאי שמרכיב זה יבוא על חשבון פרמטרים משמעותיים אחרים כגון המעבד, הזיכרון והסוללה.

יחס עלות תועלת משתלם

לא צריך להיות כלכלנים מומחים כדי לדעת שגם המחיר של המחשב הוא שיקול בבחירה, ובפרט אצל סטודנטים שהמשאבים הכספיים שלהם מוגבלים מטבעם. מצד שני חשוב לזכור שבסופו של דבר כל קנייה – של לפטופ חדש, מחודש, אוזניות אלחוטיות, עכבר לגיימרים וכו’ – נבחנת על בסיס היחס שבין העלות לתועלת, ולא רק על סמך המחיר.

למעשה המחיר אמנם מתבלט לעין בשלב הקנייה, וגם מעט לאחר מכן (כשכל החברים שואלים “כמה עלה לך?”), אבל לאורך התואר כולו התועלת מהלפטופ היא זו שמשפיעה על היומיום, בעוד העלות נשכחת עם הזמן.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?