הבדלים בין מחשבים שבהם משתמשת רוב האוכלוסייה לבין אלה שקונים גיימרים

אם בעבר גיימרים נתפשו בעיקר כחנונים או עצלנים שרק יושבים ומשחקים במחשב, היום היחס לקהילה הזו כבר אחר לגמרי. תחרויות של משחקי מחשב כבר נחשבות לאירועי ספורט, הן מושכות אליהן צופים רבים – גם באולם עצמו וגם אונליין כמובן – ומעניקות פרסים בסכומים גבוהים במיוחד. גם הגיימרים עצמם מתאימים את ההתנהלות למציאות החדשה, מקפידים על תזונה נכונה, שומרים על כושר גופני, נצמדים לתוכנית אימונים מקצועית ויש כאלה שנעזרים גם בפסיכולוג ספורט כדי למקסם את ההישגים.

עוד לפני כל אלה, כדאי כמובן להצטייד במחשב איכותי ובפרט כזה שמתאים לגיימינג. חשוב להדגיש שלא חובה לרכוש מחשב חדש – גם מחשבים מחודשים יעשו את העבודה, במחיר אטרקטיבי ותוך קיום אחד העקרונות החשובים של הקיימות. במקרה כזה חשוב במיוחד לקנות את המחשב בחנות אמינה כדי שהביצועים של המחשב המחודש יהיו מיטביים.

מעבד מתקדם

ההבדל העיקרי בין מחשב שמשמש את האוכלוסייה ה”רגילה” לבין מחשב שמיועד לגיימינג הוא המעבד. אם שימוש רגיל במחשב – כלומר עבודה עם קבצי וורד, אקסל, מצגות וגלישה באינטרנט – אפשרי גם עם מעבד מהדורות הקודמים, מחשב לגיימרים כבר חייב להכיל מעבד מדור מתקדם. כך למשל מחשב נייד דל i7 יכול לספק ביצועים שמאפשרים משחקי מחשב ברמה גבוהה, ויש גם מי שיחפשו מחשב עם מעבד מסדרת i9 המתקדמת אף יותר.

הפרמטרים הרלוונטיים הם מספר הליבות, מהירות השעון של המעבד (שחייבת להיות גבוהה, ולמעשה לפעמים היא חשובה אף יותר ממספר הליבות), וזיכרון ה-RAM של המחשב (כשלמשל 16GB יכולים להעניק את העוצמה הדרושה, וגיימרים כבדים כבר יעדיפו זיכרון של 32 ג’יגה).

דיסק SSD

עוד הבדל חשוב בין מחשב לצרכים ביתיים רגילים לבין מחשב שהשימוש העיקרי בו הוא גיימינג הוא הדיסק הקשיח. ההמלצה החד-משמעית בהקשר זה היא להעדיף דיסק SSD מהיר, רצוי מסדרת ה-PCle, משום שדיסק איטי מאלץ את המעבד לחכות זמן יקר לקבלת המידע הנחוץ לו לצורך הפעלת המשחק. מבחינת הזיכרון אין סיבה להתפשר על פחות מ-1TB וזאת לנוכח ירידת מחירי הדיסקים הקשיחים.

דוגמה למחשב איכותי שמכיל דיסק קשיח מומלץ: מחשב נייד לנובו i7 מדגם Legion 5.

כרטיס מסך

מרכיב נוסף שנדרש כדי להבטיח מקסימום נחת מהמשחקים השונים במחשב הוא כרטיס המסך. החברות המובילות בתחום זה הן NVIDIA ו-AMD, כשהראשונה מציעה את סדרת GEFORCE וגם סדרת RADEON של AMD מספקת תמורה טובה מאוד לכסף ובעיקר מקסימום הנאה מהמשחקים.

חשוב לזכור שמנעד המחירים של כרטיסי המסך נרחב במיוחד, כך שהעלות של רכיב זה יכולה להיות גבוהה מאוד. לא תמיד חובה לבחור מחשב עם הכרטיס המתקדם ביותר הקיים, וגם כרטיס מדור קודם יכול להספיק.

זהות היצרנית

כשקונים מחשב גיימינג אי אפשר להתפשר על זהות היצרנית. רק מחשבים של החברות המובילות – למשל מחשב אסוס, או לנובו או דל – יעמדו בעומס הרב הצפוי להם וימלאו את הייעוד שלהם לזמן רב באמת.

ציוד היקפי חיוני

ההבדלים בין מחשבים שבהם משתמשת רוב האוכלוסייה לבין אלה שקונים גיימרים לא מסתיימים במחשב עצמו. כדי להגיע להישגים מרשימים, ולא פחות חשוב, ליהנות מהמשחקים, חשוב להצטייד גם במקלדת מתאימה, עכבר גיימינג ורצוי גם אוזניות שימנעו מהמשחקים המלהיבים להפוך למטרד רעש עבור שאר בני הבית.

באופן דומה למחשב עצמו, כדאי להצטייד באוזניות של חברה מוכרת – למשל אוזניות אלחוטיות לנובו.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?