כיצד בוחרים מחשב ראשון לילדים?

מחשבים משמשים כיום ילדים למגוון עצום של פעילויות, משימות, תחביבים. זה כבר מזמן לא רק מכונת משחקים משוכללת. מצד שני, מחשב לא חייב לשמש אותם אך ורק לצרכי לומדות או שיעורים. אז מכיוון שמחשבים הם כל כך נחוצים והם כל כך שימושיים ומגוונים, הטיפים הבאים יעזרו לכם לבחור.

נייד או נייח

הדבר הראשון שכדאי להחליט עליו, זה האם לילדים שלכם יתאים מחשב נייד או מחשב נייח. רק בשלב הבא כבר תבחרו בין מחשבים ניידים i7 לבין מחשבים עם מעבד חזק יותר. אלה השיקולים:

  • אם השימוש במחשב יהיה בעיקר בבית, יש יתרון במחשב נייח. הוא בדרך כלל זול יותר מהנייד ובחלק מהפונקציות, השימושיות נוחה יותר.
  • אם השימוש צפוי להיות גם מחוץ לבית, אין שאלה בכלל. במקרה הזה המחשב הנייד הוא הפתרון המתאים.
  • אם יש לכם מחשב נייח ביתי, לילד כדאי לקנות לילד נייד.
  • אם רוצים מחשב שיתאים גם לגיימינג, בדרך כלל המחשבים הנייחים יתנו חוויה מלאה.

עדיף לבחור מותגים מבית טוב

יש הרבה מותגי מחשבים בסביבה, כך שבהחלט הבחירה לא פשוטה. אנו לא מבקשים להמליץ בהכרח על מותג כזה או על מותג אחר, אבל יש כלל די טוב שיעזור. המחשב הראשון לילד זה לא משחק ילדים. עדיף שזה יהיה מחשב ממותג מוכר, מחשב מבית טוב. זה יכול להיות למשל מחשב נייד lenovo i7 או מותג אחר באיכות דומה. מותגים מסוג זה יוכלו לשמש את הילדים בצורה אמינה ולאורך הרבה יותר זמן. למרות שהם לפעמים קצת פחות מוזלים, היחס של תמורה למחיר מצוין ופערי המחיר כבר לא מצדיקים לעשות פשרות בנושא הזה.

הפתרון לילדים שאוהבים מגע

אם הילדים שלכם כבר התרגלו להשתמש בסמרטפון או שהם רגילים לטאבלט כל לכל מסך מגע אחר, תוכלו לעזור להם להתרגל מהר למחשב. יש כיום מחשבים נהדרים, שהם גם ניידים לכל דבר וגם יש להם פונקציה של מסך מגע משובח. אם הילדים שלכם יוכלו להשתמש בהם בקלות יתרה, אין שום סיבה שלא לקנות להם מחשב נייד טאץ’. אם הילדים פחות בקטע של מגע במסך, מחשב ללא מסך מגע יהיה אפשרות מתאימה בהחלט.

כמה עולה מחשב ראשון לילד

פערי המחיר בין המחשבים השונים עשויים לסחרר את החושים. ההבדלים כל כך גדולים, כך שמומלץ שתעשו חושבים מראש כדי להקל על הבחירה. בין אם תיקחו לבסוף אחד מהסדרה של מחשבים ניידים DELL או מחשב טאץ’ או לנובו, הגדירו טווח עלויות שיתאים. מחשב בסיסי ניתן להשיג כיום בפחות מ-3500 ₪. עם תוספת קטנה, אפשר להשיג מחשבי ביניים משודרגים. אבל אם אתם רוצים יותר, אפשר לבחור גם מחשבי שעולה פי שתיים או שלוש, ליישומים חזקים.

גיימר או לא גיימר זו השאלה

זה נכון שילדים גדלים והטעמים שלהם צפויים להשתנות. יחד עם זה, יש ילדים שכבר בגיל צעיר נחשבים לגיימרים בנשמה. אם ברור לכם שאתם עומדים לרכוש מקלדות לגיימרים, אין ספק בכלל שתרצו להשקיע במחשב גיימרים שווה ביותר. אם אתם לא בטוחים מה השימוש הצפוי, אפשר בהחלט ללכת על פתרון סטנדרטי או מחשב ברמת ביניים. כלומר מחשב שישמש בעיקר לצרכי לימודים וגלישה ברשת, במחירים מאוד משתלמים. בכל אופן, לא כדאי לבחור מעבד חלש מדי, משום שזה יוריד מאוד את הביצועים היום יומיים. מעבדים חזקים יותר נדרשים לילדים שצפויים להשתמש בתוכנות גרפיים או שהם חובבי משחקים או אנימציה. דווקא מחשבת לילדים שחובבים תכנות, לא צריכים להיות חזקים או מהירים באופן יוצא מן הכלל.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?