דגשים לבחירת מחשב לילדים שאינם גיימרים

בניגוד למיתוס, לא כל הילדים הינם גיימרים בנשמה וכהורים, אתם יודעים את זה טוב מכולם. גיימינג כיום זה תעשייה עצומה, שמגלגלת מיליארדי דולרים ברחבי העולם. בתור הורים לילדים שאינם גימרים, בקניית מחשב הרווח כולו שלכם. מחשבים לגיימרים עולים הרבה יותר, מפני שהם צריכים ביצועים חזקים במיוחד מבחינה גרפית ובעיבוד מידע מהיר. לפני שפרט על דגשים לבחירת מחשב רלוונטי, להלן הבהרה קטנה. גם מחשב רגיל לגמרי, שלא מיועד לגיימרים, יתאים להרצת משחקים מסוימים. כלומר, אם הילדים כיום או בעתיד יבקשו לשחק במשחקים פשוטים ולא במותגים עתירי ביצועים, סביר להניח שמחשב ממוצע לגמרי יוכל לספק את כל מה שהם צריכים.

דגשים לגבי זיכרון RAM וכושר עיבוד גרפי

כל מחשב, לגיימרים או לא לגיימרים, תמיד יהיה בעל זיכרון RAM ובעל כושר עיבוד גרפי מסוים (GPU). בין אם תקנו לילדים מחשב נייד טאץ’ ובין אם תבחרו מחשב נייח, שני הפרמטרים הללו שונים מאוד במחשבים למטרות שונות. במחשבי גיימרים, הזיכרון צריך להיות הרבה יותר חזק. כושר העיבוד חייב להיות הרבה יותר עוצמתי. אלה הדברים שמשפיעים מאוד על הביצועים וגם מעלים את מחיר המחשב. לילדים שלכם תוכלו לרכוש מפרט ממוצע, במחיר נוח. לצרכי גלישה ברשת, לצרכי לימודים, הגשת עבודת, הכנת מצגות ואפילו צריכת תכנים וסטרימינג, מחשב ברמה ממוצעת או אפילו דגם מוזל, יעשו את העבודה.

האם מותג חזק מתאים רק לגיימרים?

יש דברים שהם די מובנים מאליהם, לדוגמא שעבור ילדים שאינם גיימרים לא צריך להשקיע ברכישת ציוד היקפי מסוים. עכבר לגיימרים לדוגמא לא יהיה שימושי עבורם, הוא יקר ויהיה פחות נוח ליישומים השוטפים. אבל ישנו דגש נוסף שהרבה הורים מתלבטים לגביו. אם אתם מאמינים במותגי מחשבים איכותיים, שימו לב שהם יכולים להתאים לא רק לגיימרים צעירים. לדוגמא, מחשבים ניידים dell זמינים בכמה וכמה דגמים פופולריים. חלק מהדגמים אכן פונים לפלח השוק של חובבי המשחקים המושקעים וצרכני הגרפיקה והעיבוד הזריז. אבל חברת דל משווקת לא מעט דגמים שמוגדרים כמתאימים לילדים, לתלמידים ולסטודנטים בעלי תקציב מוגבל. לדוגמא, לגיימרים חשוב מאוד מאפיינים של רזולוציה וקצב רענון המסך. אלה פרמטרים שמייקרים מחשבים ועבור הילדים שלכם הם לא יהיו שימושיים.

איזה מותג עדיף יותר?

עבור גיימרים, אכן יש מותגי מחשבים שידועים כמציעים רמה גבוהה מעל כולם (למשל מותג רייזר). אבל כאשר מחפשים פתרון לילדים שאינם גיימרים, קשה להצביע על מותג אחד שהוא מצטיין ועדיף על האחרים. הזכרנו קודם לכן את דל, אבל זה היה לצורך הדוגמה של מחשב טוב שאפשר להביא בחשבון. יחד עם זאת, מחשב לנובו מהווה גם כן אפשרות טובה מאוד. כאמור, צריך לשים לב לא רק לשם המותג אלא למפרט המוצע. מחשב רגיל, לא לגיימרים, לא זקוק למערכת קירור מתקדמת (שמייקרת את המחשב) וגם לא לסוללה אולטרה חזקה.

מה צריך לדעת לגבי המעבד?

כאשר רוכשים מחשבי גיימינג, שחלקם יכולים בקלות להגיע למחירים של כ-10,000 ₪ עד 20,000 ₪, יש הגיון בהשכרה מוקדמת להתנסות. השכרת מחשבים נייחים תאפשר לבדוק האם דגם כזה או אחר אכן עונה על הצרכים. כשמחפשים מחשב לביצועים ממוצעים, חשוב יותר להבין איזה מעבד כדאי לקחת. האמת היא שכיום, מחשב ממוצע כבד מצויד במעבד טוב מספיק, לכל הביצועים הרגילים שאינם גיימינג. לדוגמא, מעבד אינטל שבין i3 לבין i5 יכול לבוא בחשבון. גיימרים עשויים למצוא את המעבדים הללו חלשים, אך לילדים שיש להם תחביבים אחרים (שאינם עיצוב גרפי או עריכת ווידאו), מעבד ממוצע בהחלט מספיק.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?