טיפים לאבזור סטודיו הקלטות ביתי

החלטתם להקים סטודיו הקלטות בבית? מהמם!

הכנו לכם מאמר פשוט וברור של כלל הציוד הדרוש לאולפן בייתי טוב ואיכותי

גם אם אתם בתחילת הדרך, או ותיקים שמעוניינים להקים אולפן הקלטות, ישנם 8 דברים שאתם חייבים לדאוג שיהיו לכם כדי להקים אולפן הקלטות ביתי, שיאפשר לכם ליצור את המוזיקה שלכם מהבית.

מחשב טוב

מחשב טוב הוא הדבר המרכזיבכל אולפן ביתי. חפשו מחשב מהיר, עם שטח אחסון גדול, ומעבד חזק שיוכל בקלות לעבוד עם הרצועות שאתם מקליטים.

תוכנת סאונד והפקה

התוכנות האלו מחליפות את קונסולות הענק שהיו פעם.

באמצעות התקנה זריזה של תוכנת סאונד, תוכלו לבצע את תהליך ההפקה המוזיקלית של כל החומרים שלכם וכמובן גם להקליט אותם. תוכלו למצוא היום כמה תוכנות סאונד מובילות כמו:

קיובייס – Cubace, לוג’יק פרו (Logic Pro), פרו טולס (Pro Tools), אבלטון לייב (Ableton Live)ועוד.

כרטיס ממשק אודיו – או ממשק קול

על מנת להקליט וליצור קבצי אודיאואתם תצטרכו מכשיר שיאפשר לכם להקליט את המוזיקה שלכם ולהמיר אותה לקבצי אודיאוישירות למחשב. קיימים היום בשוק לא מעט יצרנים של ציוד לממשקים אלו. תוכלו למצוא אותם בחנויות מוזיקה ואלקטרוניקה ולקבל הסבר על כל אחד מהם והתכונות הייחודיות שלו.

מקלדת שליטה MIDI

מקלדת שליטה אלקטרונית היא כלי אולפן ביתי חיוני. בסופו של דבר יש למקלדת שליטה השפעה קריטית על המוצר הסופי שלך. מקלדת השליטה אינה מייצרת סאונד משלה, אלא משדרת פקודות למכשיר שלך ומאפשרת לך לחדד את הצליל שלך ולהפוך אותו לאיכותי יותר. היא חלק אינטגרלי מתהליך ההפקה המוזיקלי ולאופן הנגינה שלך.

מוניטורים אולפניים – Studio monitors

בכדי להפיק את הצליל הכי נקי שאפשר ולהגיע לרמה גבוהה של סאונד באולפן הקלטות ביתי, או לא ביתי, צריך להשתמש ברמקולים אולפניים – כלומר במוניטורים אולפניים. הם יאפשרו לכם לשמוע ולבחון את הסאונד של ההקלטה שלך בצורה הכי טובה שאפשר. ישנם מספר סוגים של מוניטורים, לכל אחד יש את המאפיינים ומפרט טכני משלו. יש אנשים שמשתמשים באוזניות לצורך העניין אבל הן נחשבות לפחות מקצועיות.

מיקרופון

קיימים היום בשוק המון סוגים של מיקרופונים. חשוב לחקור ולחפש אחר המיקרופון הטוב ביותר שיתן לכם את האימפקט הטוב ביותר עבור ההקלטות שלכם.

אוזניות אולפן

אוזניות טובות הן חלק משמעותי מהציוד שתצטרכו באולפן שלכם. לא כל סוגי האוזניות דומים. לכל סוגי הפעילויות ישנן אוזניות ייעודיות משלו. בזמן ההקלטה תרצו שיהיו לכם זוג אוזניות אטומות, שיאפשרו לכם לשמוע את הצלילים בצורה הטובה, נקייה וכמובן האיכותית ביותר. לא כל סוג של אוזניות יוכל לתת לכם מענה. חשוב לרכוש אוזניות ייעודיות לשימוש באולפן הקלטות.

בידוד אקוסטי לקירות על ידי ספוג אקוסטי

הסיבות לבצע בידוד אקוסטי לקירות הן רבות ונובעות מהרצון הגדול לשמור על סאונד נקי ואיכותי בתוך האולפן וכמובן על מנת למנוע בריחה של צלילים ורעש כלפי חוץ ועל מנת לבודד בין הצלילים הנשמעים באולפן לבין מה שקורה בחוץ, על מנת לבצע בידוד אקוסטי בצורה הטובה ביותר יש לרכוש את החומרים הטובים ביותר, מה שבסופו של דבר מייצר את הבידוד האקוסטי בצורה הטובה ביותר הוא לא אחר מאשר ספוג אקוסטי איכותי לאולפנים, החומר של הספוג האקוסטי יעזור לכם במגוון פרמטרים על מנת ליצור מרחב בעל סאונד נקי, איכותי, ונעים.

כמובן שתוכלו למצוא עוד ציוד רק שיוסיף וישדרג לכם את האולפן אבל כאן כתבנו לכם את הבסיס שדרכו תוכלו לצמוח, בהצלחה!

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?