בחירת מחשב מתאים לסטודנטים

כסטודנטים בני זמננו, אתם מסתמכים באופן מלא על הלפטופ שלכם (המחשב הנייד) במהלך הלימודים. אתם יושבים אולי בספריה, מקלידים עד שהגעתם סוף סוף למכסת המילים הנדרשת לעבודה האקדמית שעליכם להגיש, נושמים לרווחה, לוחצים על שלח, אורזים את החבר הכי טוב שלכם וחוזרים הביתה. ברגע שהגעתם, אתם מוציאים את הלפטופ מהתיק, לוחצים על נטפליקס, ומאווררים קצת את הראש. הבטן מתחילה לקרקר? נכנסים לאתר ומזמינים פיצה.

החיים תמיד יותר נוחים… הודות ללפטופ שלכם!

בין אם נרשמתם ללימודי קרימינולוגיה, פיזיקה או עיצוב פנים, הלפטופ הוא מכשיר חיוני ואולי ההשקעה החשובה ביותר שלכם.

לפני שאתם מוציאים כסף על מחשב נייד חדש, ערכו מחקר משלכם, ובדקו את רשימת המפרטים שמציע הלפטופ. זה חשוב לא פחות מהמחיר.

מה צריך לדעת כדי להשוות בין מחשבים ניידים והמשתנים אשר קובעים את ערכם?

– אחסון – כמות השטח הפנוי בכונן הקשיח. שטח האחסון מתחיל ב-128GB וממשיך עד ל-256GB, 500GB ו-1TB. בעבר, מחשבים השתמשו ב׳כונני דיסק קשיח׳ – HDD (Hard Disk Drives), כשהמידע נכתב על גבי דיסק מסתובב. בשנים האחרונות הסטנדרט במקום ה-HDD, הם ׳כונני מצב מוצק׳ – SSD (Solid State Drives).

ל-SSD אין חלקים נעים והמידע נכתב על שבבי זיכרון Flash. ה-SSD הרבה יותר מהיר ועמיד, ולכן הוא גם יקר יותר אבל עדיין מדובר במחיר סביר.

* זיכרון – הזיכרון נמדד עלפי ׳זיכרון גישה אקראית׳ – RAM (Random Access Memory) כמות ה-RAM קובעת – מה תהיה כמות הדברים שהמחשב שלכם יוכל לבצע בעת ובעונה אחת:

– הכמות הבסיסית כעת היא: 4GB

– הכמות הסטנדרטית היא: 8GB

– והכמות המיועדת לתוכניות מורכבות יותר (כמו עריכת וידיאו) היא: 16GB

* nעבד – המעבד – CPU (Central Processing Unit), מכונה לרוב ׳המוח׳ של המחשב. המעבד מטפל בחישובים ומפעיל תוכניות. רוב המחשבים הניידים מגיעים עם מעבדי אינטל: i3, i5 או i7. באופן כללי i7 חזק יותר מ-i5, שחזק יותר מ-i3. כמובן שככול שהמעבד חזק יותר, הוא גם יקר יותר.

מהם הצרכים שלי?

כדי להבין איזה נפח האחסון, הזיכרון והמעבד שאתם צריכים, שאלו את עצמכם: לאילו צרכים ישמש אותי הלפטופ שלי? כמות ביצועי המחשב שתצטרכו תלויה במסלול הלימודים שלכם:

– אם הלימודים שלכם הם בתחום המדעים המדויקים (כמו טכנולוגיה, הנדסה או מתמטיקה), או בתחום האומנויות הדיגיטליות (כמו עיצוב גרפי, עריכת וידיו ותמונות), רוב הסיכויים שביצועי המחשב מאוד חשובים לכם. זאת משום שהקורסים שלכם ידרשו העלאה והפעלה של תוכנות מסוימות המתאימות ספציפית למחשבים ניידים מסוימים.

אם הלימודים שלכם הם בתחומים אחרים, כנראה שביצועי המחשב לא ממש חשובים לכם, כך שתוכלו לבחור בלפטופ חסכוני יותר. תוכלו להסתפק בלפטופ שיכול להתמודד עם המטלות הלימודיות הבסיסיות, כמו הקלדת הערות, שליחת מיילים, כתיבת עבודות, יצירת מצגות, השתתפות בשיעורים מקוונים או במבחנים מקוונים.

– ניתן לבחור בלפטופ מבוסס אינטרנט, שבו אין צורך בשטח אחסון רב שיאפשר הורדת תוכנות שונות, כי אפשר להסתמך על אפליקציות אינטרנטיות. למשל Google Docs הוא אלטרנטיבה ל-Microsoft Office, שמציעה גישה למסמכים מכול מכשיר ובכול מקום. בנוסף, כיוון שהמסמכים נבנים באופן מקוון, הם נשמרים באופן אוטומטי ולא צריך לדאוג שמא ה-USB נשכח בבית, בדיוק ביום שבו עליכם להציג מצגת בכיתה, או שסגרתם את המסמך מבלי לשמור אותו.

Google Docs כוללת גם תכונה לשיתוף קבצים, שהופכת כלי זה לשימושי ביותר עבור פרויקטים קבוצתיים. כלומר, מספר משתמשים יכולים לעבוד על אותו מסמך בעת ובעונה אחת. אמנם, גם Microsoft Office מציעה תכונות דומות (באמצעות One Drive), אבל נראה שבגלל שגרסת גוגל הייתה הראשונה בשוק והיא גם חינמית, הגוגל דוק הרבה יותר פופולרי היום.

– אם אתם יכולים להסתפק באחסון מקוון, תוכלו לבחור גם במחשב שמציע שטח אחסון מוגבל מאוד. אולי ייקח לכם קצת זמן להתרגל לכך, אבל תוכלי להוריד מסמכים גם לשימוש לא מקוון, אם כי לשימוש זמני בלבד.

– כשסטודנטים מחפשים מחשב מסורתי שמציע את הביצועים ושטח האחסון הסטנדרטיים, ההתלבטות מאז ומעולם הייתה ונותרה: מה עדיף, PC או Mac? באופן מסורתי, סטודנטים שלומדים מדעים מדויקים זקוקים ל-Windows כדי להפעיל תוכנות כמו: AutoCAD ו- SOLIDWORK, ואילו סטודנטים שלומדים אומנות דיגיטלית זקוקים ל-MAC, עבור תוכנות כמו Final Cut Pro.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?