ציוד לאולפן: מה כדאי לדעת לפני שבוחרים מחשב לאולפן ביתי?

אז החלטתם לבנות אולפן הקלטות ביתי או מקצועי, מצויין! בניית אולפן הקלטות מצריך ציוד לאולפן הכולל: מוניטור אולפני, כרטיס קול מקצועי, מיקרופון אלחוטי, אוזניות, קבלים איכותיים ומחשב מקצועי שיחבר את כל הצלילים ביחד עם כוח עיבוד מספק שיוכל להריץ את התוכנות והפרויקטים שלכם בצורה חלקה.

לבחור נכון מחשב לאולפן הקלטות

הקמת אולפן ביתי מצריך ציוד אולפן מקצועי הכולל מוניטורים, כרטיס קול, מיקרופון אלחוטי, קבלים מקצועיים ועוד מגוון מוצרי סאונד והגברה שבעזרתם תוכלו לשדרג את איכות האולפן. בלב האולפן יעמוד מחשב מקצועי (ככל שתוכלו להרשות לכם) אשר יקשר בין כל החלקים והצלילים. לפני בחירת מחשב לאולפן הקלטות יש לשים לב למטרות שלכם, לסוג התוכנות איתם תעבדו ולסוג הפרויקטים אותם תריצו על תוכנת עריכת הסאונד. ככל שהפרויקטים שתעבדו עליהם כבדים יותר, (כלומר עם הרבה ערוצים או פלאגינים כבדים) המחשב צריך יותר כוח עיבוד על מנת להפעיל אותם בצורה חלקה. המטרה שלכם היא להרכיב מחשב חזק שמתאים לצרכים שלכם ויפעל בצורה חלקה ומנגד לא להוציא פי 2 במחיר על מפרט שאתם לא באמת צריכים.

מעבד מחשב לאולפן הקלטות

המעבד הוא לב המחשב הוא אחד החלקים החשובים ביותר בעת הרכבת מחשב לאולפן הקלטות, שני הנתונים אותם חשוב לבחון הם:

1. מהירות השעון – קובעת את המהירות בה המעבד יבצע את המשימות

2. מספר הליבות של המעבד – קובע כמה משימות המעבד יכול לבצע במקביל

אנו ממליצים למשתמשים אשר מתחילים את דרכם לבחור מעבד עם מהירות עיבוד של לא פחות מ-2.7GHz ועם 4 ליבות לפחות/

כרטיס מסך למחשב אולפן הקלטות

כרטיס המסך הוא חלק יקר בעת הרכבת מחשב אך שלא כמו בתוכנות עריכת וידאו או גיימינג לכרטיס מסך אין באמת חשיבות אם ברצונכם לבנות מחשב אשר ישמש אותכם לאולפן הקלטות. תוכלו בקלות להסתפק בכרטיס מסך סטנדרטי אשר מגיע עם המעבד. אך שימו לב בעוד שרוב כרטיסי המסך יעשו עבודה טובה ברזולוציית Full HD או במספרים 1920×1080, עבור רזולוציות גבוהות יותר כמו 1440p ו- 4K תצטרכו לרכוש כרטיסי מסך חזקים יותר.

לוח אם למחשב לאולפן הקלטות

תפקיד לוח האם הוא לקשר בין כל הרכיבים של המחשב ככל שלוח האם איכותי יותר כך תקבלו יציבות גדולה יותר, אופציות לחיבורים גדולה יותר ואורך החיים של המחשב יהיה גבוה יותר, . בלוח האם תמצאו חיבורים כגון:

  1. שקע חיבור Soket – שקע חיבור ל CPU
  2. תאימות זיכרון RAM – לחיבור כרטיסי זיכון
  3. חיבורי SATA או M.2 – לחיבור כוננים קשיחים
  4. חיבורים כלליים USB, ThunderBolt ועוד..

זכרונות RAM למחשב לאופן הקלטות

אחד הדברים החשובים בעת קניית מחשב לאולפן הקלטות הוא זיכרון העבודה של המחשב הנקרא RAM זהו למעשה הזיכרון בו משתמש המחשב לביצוע פעולות קצרות טווח לא ניתן לשמור עליו מידע והגישה אליו מהירה במיוחד. שלא כמו הכונן הקשיח ברגע שתכבו את המחשב כל המידע שהוא אגר ימחק. מחשבים לאולפן הקלטות זקוקים ל-RAM יחסית גבוה, מכיוון שבמרבית המקרים גם קבצי ה-Audio בפרויקט עליו אתם עובדים יאוחסנו בזיכרון ה-RAM על מנת לאפשר ל-DAW גישה מהירה במיוחד. בנוסף, פלאגינים רבים דורשים זיכרון RAM רב, וככל שהפרויקט שלנו יותר כבד גם מבחינת משקל הקבצים וגם מבחינת כמות וסוג הפלאגינים, נרצה זיכרון RAM יותר גדול ומהיר. אנחנו ממליצים על לא פחות מ-8 ג’יגה של זיכרון RAM, כאשר 16 ג’יגה זה המומלץ ביותר ויסחוב גם פרויקטים יחסית כבדים.

דיסק קשיח למחשב לאולפן הקלטות

הדיסק הקשיח הוא המקום בו אנחנו מאחסנים את כל הקבצים שלנו, התיקיות, קבצי האודיו והתוכנות איתם אנחנו עובדים. ישנם 2 סוגי דיסקים קשיחים עיקריים בשוק כיום:

1. דיסק קשיח HDD – זהו דיסק קשיח שהיה נפוץ עד לפני מספר שנים

2. דיסק קשיח SSD – זהו הדיסק הנפוץ ביותר כיום הוא מהיר וקל להפעלה למערכת ההפעלה

היתרון המרכזי של ה-SSD הוא מהירות קריאה וכתיבה גבוהים יותר מכונן מגנטי. הסיבה העיקרית ליתרון הוא שפעולת ה”חיפוש” (“Seek”) החיונית לפעולת כוננים מגנטיים נחסכת. פעולת החיפוש משמעה הבאת ראש הקריאה/כתיבה אל מעל המידע, והמתנה לסיבוב הדיסק עד שהנקודה המדויקת עם המידע תגיע אל מתחת לראש. פעולה זו נחסכת ב-SSD בו לא קיים כלל ראש קריאה/כתיבה.

ההמלצה שלנו היא לקנות כונן SSD בנפח של 500 ג’יגה לפחות, כך שיספיק לאכסון של מערכת ההפעלה, תוכנת ה-DAW בה אתם משתמשים, ואת הפרויקטים אשר נמצאים בשימוש תדיר את שאר הקבצים ניתן לשים על כונן קשיח מסוג HDD שהוא זול יותר.

מערכת קירור למחשב לאולפן הקלטות

מערכת הקירור כוללת מאוורר אחד או יותר שמטרתם לקרר את פעילות השבבים הנמצאים במחשב אותם שבבים מייצרים חום , לפעמים כשמשתמשים במחשב הרבה ונוצר עליו עומס עבודה אז המחשב שלכם עלול להתחמם וכשהמחשב מתחמם יכול להיווצר נזק שלא יאפשר את המשך העבודה על המחשב ואפילו עלול להיווצר נזק בלתי הפיך. על מנת לשמור על המחשב מפני התחממות יתר ומפני הנזקים שיכולים להיגרם בעקבות התחממות המחשב, למערכת הקירור למחשב לאופן ביתי יש שני תפקידים שונים.

1.לאוורר את החלקים שנוטים להתחמם והתפקיד

2. להאט את פעולות המחשב כשהוא מתחיל להתחמם כדי שיתחממו פחות.

בבחירת מערכת קירור למחשב לאולפן ביתי יש צורך לקחת בחשבון אם אנו מתכוונים לעבוד שעות רבות עם המחשב ואם המחשב ישאר דלוק גם לאחר שסיימנו לעבוד איתו. בנוסף למערכות קירור מתקדמות יש אפשרות לעבוד בצורה שקטה יותר מאשר מערכות קירור פשוטת. תמיד מומלץ לעבוד עם מערכת קירור מתקדמת על מנת למנוע נזק לשבבים הנמצאים בתוך המחשב בזמן.

בחירת ספק כוח למחשב לאולפן הקלטות

בחירת ספק כוח למחשב לאולפן ביתי הוא חלק חשוב מאוד בבניית מחשב אולפן, יש לוודא שלרכיבים שבחרנו יש מספיק כוח בכדי לעבוד ללא הפרעה. על מנת לבדוק את צריכת השבבים תוכלו לחפש בגוגל “PSU Calculator” ותמצאו בקלות כלי אליו ניתן להזין את מפרט המחשב שבחרנו לאולפן ולקבל את פרטי צריכת הכוח. אנו ממליצים להגדיל את צריכת הכוח הזו ב-20% וזהו ההספק שאנו צריכים מספק הכוח שלנו. חשוב לבחור בספק כוח איכותי שמיועד לעבודה שקטה, שכן המאווררים בספקי כוח נוטים להרעיש מאוד.

השאר תגובה

Scroll to Top
צ'אט עם נציג
1
Scan the code
שלום, איך נוכל לעזור לך?